مردم خطر ویروس جهش‌یافته کرونا را جدی بگیرند

استاندار قزوین گفت: مردم باید قدرت ویروس جهش یافته کرونا را جدی بگیرند چرا که نمی‌توان با سهل انگاری با این ویروس برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در فرمانداری آبیک برگزار شد،  اظهار کرد: سلامتی مردم برای تمامی مسوولان استان از اهمیت بالایی برخوردار است و از همان روزهای نخست که ویروس جهش یافته در آبیک مطرح شد مسوولان برای کنترل و قرنطینه اقدامات لازم را به سرعت انجام دادند.

او افزود: البته این ویروس مانند یک شیر وحشی در قفس است که اگر رها شود می تواند خطرات جدی را برای مردم و جامعه ایجاد کند و باید تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

این مقام مسئول گفت: ویروس جهش یافته محدودیت سنی ندارد که این موضوع نگرانی را بیشتر می کند و نشان دهنده قدرت ابتلا و اثرگذاری فوق العاده این ویروس است.

جمالی پور بیان کرد:  در این ۱۲ماه تمامی اعضای ستاد با تمام وجود زحمت کشیدند و باعث شدند تا استانی که در راه ارتباطی بسیاری از استان های مطرح و پر خطر کشور قرار دارد و جمعیت مهاجر بسیار قابل توجهی را در درون خود جا داده است تا حدود زیادی کنترل شود.

او اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در عرصه مقابله با کرونا میدان داری کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حساسیت بیشتری را به خرج دهند.

این مقام مسئول گفت: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی بی احترامی به قانون و بی احترامی به خود فرد است و نباید با سهل انگاری در زمینه کرونا باعث ابتلای مردم شویم.

استاندارقزوین افزود: محدودیت ها باید به صورت جدی دنبال شود چراکه در حال حاضر هفت نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در آبیک کشف شده و امکان دارد این تعداد افزایش یابد.

او اضافه کرد: وضعیت شیوع ویروس جهش یافته در بسیاری از مناطق کشور جدی تر شده است و نمی توان با سهل انگاری نسبت به آن برخورد کرد بلکه در این زمینه باید تمامی مسئولان و مردم،  دست به دست یکدیگر دهند تا از این بحران عبور کنیم.

جمالی پور اظهار کرد: با اصناف و اتحادیه های متخلف باید برخورد شود چراکه بازی با جان مردم شوخی ندارد و کوتاهی در این زمینه خسارات زیادی را به همراه دارد.

استاندار قزوین گفت: تمامی برنامه های جمعی باید براساس دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود و محدودیت های شبانه هم با قوت مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =