۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

ایسنا نوشت:

معاون درمان وزیر بهداشت از ارتقاء ساختار سازمانی حوزه مامایی در وزارت بهداشت و تشکیل حوزه مشاور وزیر در امور مامایی خبر داد.

دکتر سید حسن امامی‌ رضوی امروز پنجشنبه در مراسم روز جهانی ماما، گفت: در دوره جدید وزارت بهداشت به ‌طور شایسته به حوزه مامایی پرداخته شده است، به‌ طوریکه ارتقاء ساختار سازمانی حوزه‌ مامایی را شاهد بودیم.

وی گفت: در تقسیم‌بندی ارائه خدمات حوزه سلامت، مراقبت از مادران به ویژه مادران باردار از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای بشری بوده است، براین اساس برنامه‌ریزی‌های ویژه در سطوح مختلف خدمات برای مامایی در نظر گرفته شده است.

امامی‌ رضوی ادامه داد: اگر امکانات مناسب برای عملیاتی‌شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار وزارت بهداشت قرار داده شود، تعداد بسیار زیاد ماماها به کار گرفته می‌شوند و همچنین به نیروی بیشتری نیاز خواهد بود، اما از آنجا که نیازهای برنامه سطح‌بندی خدمات به خوبی تعریف نشده، نتوانستیم این جایگاه را تثبیت کنیم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این مراسم فاطمه زعفرانی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی نیز از تدوین پیش‌سند ارتقاء سلامت خدمات مامایی خبر داد و گفت: در این سند جایگاه و نقش ماماها به خوبی مشخص می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد‌های مامایی در ستاد دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر خواهند شد.

زعفرانی با بیان اینکه پوشش خدمات مامایی به صورت پلکانی را پیگیری می‌کنیم، افزود: همچنین قرار‌داد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود و وزارت بهداشت هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و امیدواریم این مساله با همکاری وزارت رفاه به سرانجام برسد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای ارتقاء تحصیلات ماماها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال امکان ادامه تحصیل برای کاردان‌های مامایی فراهم شده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی به حذف حق مدیریت ماما مسئول اشاره کرد و یادآورشد: با دستور وزیر بهداشت این موضوع، ششم اردیبهشت‌ماه اعلام شده و به‌ زودی برقرار خواهد شد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
    0 0
    بااحترام . هر سال در روز جهانی ماما برنامه های ارتقا و رفاهی در نظر گرفته می شود ولی پس از سپری شدن این روز همه به دست فراموشی سپرده می شود از جمله دسترسی آسان و افزایش ظرفیت پذیرش دوره دکترای مامایی برای فارغ التحصیلان این رشته . ضروری است به امکان ادامه تحصیل و پذیرش ماماها به یه ویژه در دوره دکترا بیش از پیش توجه شود . به امید آن روز . با تشکر