مشارکت همه دستگاه‌ها در فعالیت‌های آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی و محلی در فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پرورش مشارکت کنند تا اقدامات اثر بخش‌تری در حوزه تعلیم و تربیت صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست پایش عملکرد آموزشی مناطق الموت شرقی و الموت غربی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزان "شاد" به عنوان آغاز تحولات در خدمات آموزش های هوشمند گفت: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال تقویت توانمندی‌ها و افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در سطح استان هستیم.

او با بیان اینکه امروز زمینه های بروز خلاقیت شکل گرفته تا به مسائل و مشکلات بصورت منطقه ای و بومی پرداخته شود، افزود: معتقدیم آموزش و پرورش باید در رویارویی با مسائل هوشمندانه تر منعطف تر ارتباط برقرار کند تا مسیر توسعه و پیشرفت آموزشی در این شرایط ادامه پیدا کند. 

اصغری با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان در مناطقی هستند که دسترسی آنها به امکانات آموزشی هوشمند و اینترنت وجود ندارد گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته برای مناطقی که دسترسی به تجهیزات آموزش فضای مجازی در آن مناطق نمی باشد، در راستای اجرای عدالت آموزش با همت مدیران و معلمان از طریق راهبران آموزشی، بسته‌های آموزشی و ظرفیت‌های تلویزیونی کشوری و استانی استفاده کرده ایم، نباید هیچ دانش آموزی از چرخه آموزش دور بماند.

او با تاکید بر برنامه ریزی دقیق‌ به منظور اجرایی شدن سند تحول افزود: از مجموع اهداف و راهبردهای سند تحول بنیادین ۲۵بسته تحولی که تحقق پذیر، سنجش‌ پذیر، شوق انگیز تهیه و تدوین شده است.

اصغری با اشاره به ارتقای گفتمان سازی سند تحول در مدارس استان، اجرای کامل سند تحول را نیازمند همکاری همه دستگاه ها و نهادها دانست بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها و نهادهای استانی و محلی در فعالیت‌های مرتبط با آموزش و پرورش مشارکت کنند تا اقدامات اثر بخش تری در حوزه تعلیم و تربیت صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان این موضوع که آموزش و پرورش بیشترین سهم را در فرهنگ سازی جامعه دارد گفت: با توجه به نقش کلیدی آموزش وپرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه باید برای ارتقای کیفیت آموزش دراستان تلاش کنیم.توسعه کمی و کیفی آموزش، افزایش مشارکت مردمی و عمومی، ارتقای سلامت بهداشتی و اجتماعی از مهمترین ضرورت های رسالت فرهنگی وتربیتی آموزش و پرورش در جامعه است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =