۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹

ایرنا نوشت:

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان در گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت: تهدیدات گروه القاعده در پی کشته شدن اسامه بن لادن را باید جدی گرفت و به همین دلیل من بر همکاری با آمریکا در مقابله با تروریسم تاکید دارم.
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به این سووال که در سال 2009 گفته بودید بن لادن در پاکستان نیست ولی الان رهبر القاعده در کشور شما کشته می شود، گفت: در آن زمان که به نخست وزیری پاکستان منصوب شدم هیچ شواهد و مدارکی دال بر حضور او در کشور در اختیار نداشتیم.
گیلانی افزود: من قبل از حادثه 11 سپتامبر در زندان بودم و زمانیکه نخست وزیر پاکستان شدم هیچیک از سازمان ها و نهادهای اطلاعاتی کشورم شواهد و مدارکی دال بر حضور بن لادن در پاکستان نداشتند.
فرانس 24 نظر نخست وزیر پاکستان را در خصوص اعتماد به نهادهای اطلاعاتی کشورش جویا شد که گیلانی گفت: من به تمام نهادها و سازمان های کشورم و بویژه سازمان های اطلاعاتی پاکستان اعتماد کامل دارم.
وی در بخش دیگری موضوع تهدیدات القاعده را مطرح و تصریح کرد: پاکستان تاکنون در رابطه با تروریسم بالغ بر 30 هزار تن از جمله پنج هزار نیروی پلیس و ارتش خود را از دست داده است و به همین دلیل برای مقابله با تروریسم آماده همکاری با ایالات متحده آمریکا می باشد.
نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: ما در فهرست تهدیدات جدی القاعده قرار داریم، من و خیلی از شخصیت های دیگر و مردم پاکستان هدف تهدید این گروه هستیم.
گیلانی درخصوص تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک با افغانستان گفت: پاکستان و افغانستان دو کشور همسایه و دوست هستند و مشکلات مشترک دارند و در سفری که به کابل داشتم در خصوص همکاری های امنیتی دو جانبه با حامد کرزی گفت وگو کردم و تصورم براین است که یک درک متقابل خوبی میان دو کشور وجود دارد.
یوسف رضا گیلانی در ادامه به این نکته اشاره کرد که پاکستان و افغانستان برای نابودی دشمن مشترک بسیج خواهند شد.
نخست وزیر پاکستان در پاسخ به این سووال که بن لادن یک تبعه پاکستان بوده است یاخیر گفت: او یک خارجی بود که از خاک افغانستان برای عملیات تروریستی خود استفاده کرده است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =