وضعیت سیاه کرونایی در خوزستان/ پیشنهاد اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن

امروز وضعیت بسیار وخیم استان خوزستان درباره شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، بسیار نگران کننده بود. با این حال یک عضو شورای شهر پیشنهاد کرد به جای تبلیغات درباره واکسیناسیون عمومی، ستاد مقابله با کرونا اسامی دریافت کنندگان واکسن را به صورت عمومی اعلام کند.

سهراب پارسی پور: از جمله اخبار خوب امروز در حوزه کرونا آن بود که محمد نوری کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس و تیم پیکان توانست کرونا را شکست دهد.

همچنین هنرمند پیشکسوت نمایش و سینما، علی نصیریان بازیگر فیلم سینمایی «مسخره باز» گفت: هنوز که واکسن داخلی کرونا نیامده است، اما شخصا به خارجی و ایرانی بودن تعصب ندارم، اگر واکسن ایرانی کرونا بیاید و واکسیناسیون آغاز شود من هم مثل همه مردم نوع ایرانی واکسن را تزریق می کنم.

با وجود این اخبار رضایتبخش، وضعیت نامناسب کرونا در شهرستانهای مختلف آنقدر وخیم است که از خوزستان خبرهای بدی به گوش می رسد. دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است. رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ مورد جدید از ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۹ نفرشان آبادانی، ۴۶ نفرشان خرمشهری و ۱۰۷ نفرشا نیز شادگانی هستند.

همچنین امروز سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

وضعیت سیاه کرونایی در خوزستان/ پیشنهاد اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن

لاری متذکر شد: سه هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

امروز همچنین سازمان سنجش اعلام کرد آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ صبح روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ در ۱۱۰ شهر کشور با حضور ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ داوطلب برگزار می‌شود.

کارت‌ شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. طبق اعلام سازمان سنجش متقاضیان آزمون دکتری که مبتلا به بیماری کرونا هستند باید فرم خوداظهاری ویژه را تکمیل کنند.

ماجرای واکسیناسیون هم قصه امروز شورای شهر تهران بود. در یک خبر منتشر شده از سوی شورای شهر، امروز حجت نظری عضو شورای اسلامی تهران گفت: ستادملی مقابله با کرونا باید اولویت‌هایش برای واکسن کرونا را به طور شفاف و با اعلام ظرفیت و اسامی دریافت کنندگان واکسن اعلام کند.

قصه درگیری شورای شهر با ماجرای کرونا تنها به این خبر ختم نشد چون ناهید خدا کرمی در جلسه امروز شورای شهر ضمن دلجویی از کارکنان بهشت زهرا (س) در پی سخنان اخیر وزیر بهداشت، با اشاره به وضعیت دشوار سعید نمکی گفت: وزیر محترم بهداشت در شرایطی نظام سلامت را مدیریت می‌کند که نه امکانات لازم برای واردات واکسن کرونا را دارد و نه منابع مورد اعتماد و ارز کافی برای مدیریت شیوع کرونا.

مدیریت شهری امروز در موضوع کرونا باز هم خبرساز بود چون سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در روزهای اوج کرونا تعداد متوفیان به ۲ برابر ظرفیت روزهای عادی هم رسید، گفت: کارکنان این سازمان در جدال یکساله با کرونا روزهای سخت و طاقت فرسایی را سپری کردند و شبانه روزی در خدمت شهروندان بودند.

وضعیت سیاه کرونایی در خوزستان/ پیشنهاد اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن

خال با اشاره به اینکه متوسط پذیرش متوفی طی سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ متوفی بود، عنوان کرد: این آمار پس از شیوع ویروس کرونا و در روزهای سخت به صورت تصاعدی رو به افزایش گذاشت و در برخی مواقع و پیک کرونا به ۲ برابر یعنی تا  ۴۰۰ نفر متوفی هم رسید.

مقامات محلی تهران تنها در این موارد خبرساز نبودند بلکه استاندار تهران هم از افزایش مبتلایان زیر ۲۰ سال در استان تهران خبر داد و گفت:برگزاری هرگونه مراسم بهارانه، تجمعات و نمایشگاه‌های نوروزی ممنوع است و باید از هرگونه تجمعات پرهیز شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: کسانی که با علم بر بیماری خود در جامعه حضور پیدا می‌کنند و موجب آلودگی افراد دیگری می‌شوند تنها ۲۰۰ تومان جریمه می‌شوند؛ از دیگر پیشنهادات ما به ستاد ملی کرونا افزایش جریمه این‌گونه افراد است.

وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی هم در نوزدهمین آیین پوییش ره سلامت که با افتتاح پروژه های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجتمع خوابگاهی کوی دانشگاه همراه بود، اظهار داشت: در زمینه ساخت و ساز و توسعه زیرساخت خوشبختانه امسال نه تنها کرونا ما را درگیر و گرفتار نکرد و عاملی برای عدم توسعه نشد بلکه رشدی که امسال داشتیم، در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب، بی نظیر بود. امسال حدود ۱۱ هزار تخت به ظرفیت کشور اضافه می‌کنیم و حدود هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را تا اردیبهشت ماه سال آینده در قالب پویش ره سلامت افتتاح می‌کنیم.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =