تا سه ماه آینده از سایت ویژه ای در راستای خدمت به مردم رونمایی می کنیم

احمد صالحی از رونمایی سایت ویژه ای در راستای ارائه خدمات مشاوره، معرفی وکلا و پیشنهادات حقوقی و قانونی به مردم به صورت کاملا رایگان ،برای نخستین بار در کشور ،خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،احمد صالحی در نشست خبری هیات مدیره کانون وکلای استان که به مناسبت ۷ اسفند سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع برگزار شد ،بیان کرد: 
کانون وکلای استان مرکزی در سطح کشور به طور جدی اهتمام بر این امر دارد که سایتی در راستای ارایه خدمات مشاوره، معرفی وکلا و پیشنهادات حقوقی و قانونی به مردم به صورت رایگان ایجاد کند و این مورد در دستور کار نیز قرار دارد. این سایت برای نخستین بار درکشور در سه ماه آینده رونمایی خواهد شد.

وی در رابطه با امنیت وکلا خاطر نشان کرد: قاضی از شان و جایگاه خاصی برخوردار است و از هرگونه توهین و بی احترامی و حتی نگاه چپ یک فرد خاطی در امان است و اگر مورد تعرض یک شخص قرار بگیرد و مجروح شود ،جانباز و اگر مرحوم بشود ،شهید محسوب می شود اما وکیل در موضع دفاع یک فرد بی دفاع تلقی می شود .وکیل در امر دفاع از موکل خودش جانش را در دست می گیرد و اگر غیر این باشد به موکل خیانت کرده است.

رئیس کانون وکلای استان بیان نمود: وکیل زبان گویاست و با توجه به اوراق و اسنادی که موکلش به او می دهد از او دفاع می کند و تجزیه و تحلیل همه این موارد به عهده قاضی است .ما تنها کاری که در این سالها توانستیم برای امنیت وکلا انجام دهیم تنها مجوز اسپره اشک آور و در نهایت شوکر برای دفاع شخصی از خودشان است.

وی در رابطه با آمار تعداد وکلای خانم و آقا عنوان کرد: 
این کانون ۲۸۰ وکیل پایه یک مرد و ۱۲۰ وکیل پایه یک زن دارد و و ۱۱۸ کارآموز در کانون وکلای استان فعالیت دارند و گفتنی است در این سالها انقلابی در خانم ها صورت گرفته و ۷۰ درصد پذیرفته شدگان در آزمون وکالت خانم ها هستند.

صالحی از آسیب شناسی علت ناامنی برای وکلا توسط  اتحادیه سراسری کانون وکلای ایران خبر داد و افزود: یکی از علت های آن زمینه سازی هایی که متاسفانه در صدا و سیما صورت گرفت در رابطه با پخش برخی از برنامه ها علیه وکلا که اعتراضات همکاران را نیز در پی داشت.

وی در رابطه با سند امنیت قضایی گفت: این سند جز تکالیف قوه قضاییه در برنامه ششم توسعه بود که علارغم گذشت مدتها از تکلیف قانونی این سند را تهیه کردند و جز یکی از گلایه های نهاد وکالت بود که علارغم اینکه نهاد ما همیشه یار و همراه قوه قضاییه هست متاسفانه در تدوین این سند از جمله سند امنیت قضایی وکلا اصلا دخیل نبودند و در سند امنیت قضایی اساسا به نهاد وکالت پرداخته نشده و در آن قسمت هایی که از نهاد  وکالت اسم آورده شده به آزمون وکالت و نحوه جذب کاراموز تعرض شده است.

صالحی با اشاره به قدمت ۷۰ ساله نهاد مدنی کانون وکلا اظهار داشت: متاسفانه ۱۵سال است که برخی از طریق وضع قوانین مختلف سعی در اضمحلال و تضعیف این کانون دارند در حالی که این کانون هدفش ارائه خدمات حقوقی مناسب به مردم است.

سهراب پور(نائب رئیس کانون وکلای استان) در این نشست بیان کرد:تنها دغدغه کانون های وکلا ،حفظ و صیانت از استقلالشان است . بعضی ها به غلط توسط دولت مردان و مجلسیان و بعضا قوه قضائیه شاید در اظهار نظر هایشان این موضع استقلالی که ما داعیه آن را داریم را جزیره ای عمل کردن تلقی می کنند در حالی که این گونه نیست.اگر ما استقلال را فریاد می زنیم به خاطر حفظ حقوق مردم است .

وی ادامه داد: تصور می کنند که ما وکلا وقتی می گوییم می خواهیم مستقل باشیم یعنی از حاکمیت حرف شنوی نداشته باشیم و یک تافته جدا بافته از نظام شویم ،اصلا ما چنین قصدی نداریم .

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1489687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =