۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
شناسایی پیکر یک خلبان ارتش

پیکر مطهر شهید «بیرجند بیک محمدی»، از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش که اخیرا در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، و تعدادی از مسوولان و پیشکسوتان این نیرو در منزل شهید «بیرجند بیک محمدی» حضور داشتند، طی یک مکالمه تلفنی، خبر کشف پیکر مطهر این شهید سرافراز را به خانواده معظم ایشان، اطلاع داد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و سرتیپ خلبان بقایی فرمانده اسبق نهاجا حضور داشتند.

خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکم آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه وافری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون‌های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف ۳۳، تی ۴۱، تی ۳۷ و تی ۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف ۵ در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات‌های مختلف حضور داشت.

سرانجام این خلبان شجاع در ۶ خردادماه سال ۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

شناسایی پیکر یک خلبان ارتش

فرمانده «نهاجا» با خانواده شهید بیک محمدی دیدار کرد

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با خانواده شهید خلبان بیرجند بیک محمدی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و تبریک، تسلیت و آرزوی صبر، بردباری برای خانواده این شهید والامقام، گفت: شما خانواده شهدا بر گردن همه ما حق دارید و ما همه مدیون خانواده شهدای بزرگوار هستیم و زبان ما قاصر از قدردانی شما خانواده شهدا است. ملتمس دعای شما هستیم که فرزندان خودتان در نیرو های مسلح به ویژه نیروی هوایی ارتش  دعا بفرماید که پروازهای ایمنی داشته باشند.

وی اضافه کرد: شهدای دیگری از نیروی هوایی ارتش در مناطق عملیاتی وجود دارند که کشف و شناسایی نشده اند که با همت برادران عزیزمان در کمیته تفحص در دست اقدام است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه ولادت این شهید بزرگوار با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه امیر نصیرزاده در گفتگوی تلفنی با سردار باقرزاده از تلاش ‌های تمام عوامل گروه تفحص که در یک منطقه غیر قابل دسترسی، کار شناسایی و تفحص را انجام دادند تقدیر و  تشکر کرد و گفت: این بهترین عیدی در این روز فرخنده و بزرگ برای خانواده نیروی هوایی ارتش و خانواده معظم شهید بیک محمدی  بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490040

برچسب‌ها