پافشاری عربستان برای خرید سوخو ۳۵ و اس۴۰۰ از روسیه

فارس نوشت:رسانه‌ها در روزهای گذشته از رایزنی مقام‌های دولت عربستان سعودی با روسیه برای خرید جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد نت» مقام‌های نظامی سعودی در حال رایزنی با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ و جنگنده سوخو-۳۵ ازاین کشور پس از آن است که دو طرف سه سال قبل توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

«سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی شرکت «روستک» در گفت‌گو با شبکه خبری راشاتودی گفت: «تا زمانی که قراردادها را امضا نکنیم، در مورد این مورد صحبت نمی‌کنیم... روند مذاکره در حال انجام است».

بر اساس این گزارش، صنایع نظامی عربستان (SAMI) یک هدف بلندپروازانه تولید ۵۰ درصد تجهیزات دفاعی تا سال ۲۰۳۰ را دارد. مشارکت با روسیه در این زمینه شامل انتقال فناوری برای تولید سامانه موشکی  اس-۴۰۰ ، کورنت و سامانه توس (ویژه تانک) است.

در فوریه ۲۰۱۹، سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه گفت  که روسیه و عربستان سعودی در حال بررسی شرایط فعال سازی قرارداد اس-۴۰۰ هستند. دو ماه بعد منبعی به خبرگزاری «اینترفکس» گفت که روسیه تامین سامانه توس به ریاض را آغاز کرده  و دو طرف اکنون در حال ساخت مشترک اسلحه‌های کلاشینکف هستند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =