ائتلاف آمریکایی شمار نیروهایش در عراق را کاهش داد

فارس نوشت:یک فرمانده ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق را تایید کرد و گفت که نیروهای عراقی دیگر نیازی به آموزش ندارد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، سرلشکر «کوین کاتسی» فرمانده کل کارگروه مشترک امور استراتژیک ائتلاف آمریکایی گفت: «باندهای تروریستی داعش به بن بست رسیده‌اند و نیروهای عراقی موفق به از بین بردن بخش اعظم آنها شده‌اند».

وی با اشاره به هلاکت  بسیاری از فرماندهان تروریستی داعش توسط نیروهای عراقی طی مقطع اخیر گفت: «ما هم با نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن شبکه مالی داعش همکاری می‌کنیم».

 این فرمانده ائتلاف آمریکایی عاملان حملات راکتی در بغداد را تهدیدی برای عراق خواند و گفت: «دولت و نیروهای امنیتی با حملات موشکی انجام شده توسط گروه‌های مسلح مقابله می‌کنند و ائتلاف بین المللی متعهد به حمایت از نیروهای عراقی در مقابله با حملات موشکی علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک هستند».

سرلشکر کاتسی ادامه داد: «ما به درخواست دولت عراق تعداد نیروهای خود را کاهش دادیم و با فرماندهی عملیات مشترک و نیروهای پیشمرگه برای مقابله با بقایای داعش در حال هماهنگی هستیم».
او با اشاره به اینکه نیروهای ناتو به نیروهای امنیتی عراق مشاوره نظامی می‌دهند، گفت: باندهای داعش در حال بهره برداری از برخی مناطق برای حمله به غیرنظامیان هستند، اما نیروهای امنیتی قادر به مقابله با آنها هستند».

این فرمانده ائتلاف درباره حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف علیه مواضع داعش در مناطق مختلف عراق ادعا کرد که این حملات با موافقت دولت عراق انجام می‌شود و البته هواپیماهای عراقی و نیروی هوایی ارتش، بخش اعظم عملیات هوایی مبارزه با داعش را انجام می‌دهند.

کاتسی گفت: «نیروهای عراقی قادرند بدون کمک گرفتن از حملات هوایی ائتلاف، یک عملیات امنیتی گسترده را انجام دهند و دیگر نیازی هم به آموزش ندارند، زیرا از سطح مهارت کافی برخوردارند».
وی تاکید کرد: «پس از تغییر و تحول‌هایی که نخست وزیر عراق در سطح فرماندهان امنیتی این کشور ایجاد کرد، همکاری اطلاعاتی آنها با ائتلاف نیز بزرگ‌تر و گسترده‌تر شده است و منجر به ارتقای سطح عملکرد نیروهای امنیتی برای شناسایی عاملان حملات راکتی شده است».

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهری GB ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    0 0
    خاک بر سر کاظمی از صدام بدتر نوکر آمریکا س