طراحی سایت فروشگاهی خود را به کجا بسپاریم؟

طراحی سایت فروشگاهی یکی از ضرورت‌های امروزی برای داشتن یک فروشگاه آنلاین می‌باشد. در حال حاضر کسب و کارها در حال خارج شدن از آن شیوه سنتی و قدیمی هستند و حتی کوچک‌ترین فروشگاه‌ها نیز سعی کرده‌اند یک پیج یا کانال بر روی پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام و یا تلگرام داشته باشند.

اما چنانچه شما شرکت و یا فروشگاه بزرگی را راه‌اندازی کرده‌اید و کالاها و محصولات متنوعی را برای فروش در اختیار مشتری قرار داده‌اید ما به شما طراحی سایت فروشگاهی را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر شما در گذشته با طراحی سایت، یک فروشگاه مجازی را راه‌اندازی کرده‌اید اما به خاطر مشغله کاری نتوانسته‌اید آن طور که باید از آن بهره‌برداری نمایید، می‌توانید با تولید محتوای جدید و رسیدگی به وضعیت سئو سایت خود آن را دوباره به حالت فعال درآورید. ما در ادامه به مزیت‌های داشتن سایت بخصوص سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت و درباره اهمیت توجه به سئو سایت نیز نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت.

داشتن سایت چه مزایای و ویژگی‌هایی دارد؟

ما در این بخش به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که با خواندن و توجه به آن‌ها مجاب خواهید شد نسبت به طراحی سایت برای فروشگاه خود اقدام نمایید.

  •  فراگیر بودن و در دسترس بودن اینترنت:

در شرایط کنونی کاربران در اغلب شهرها و استان‌ها به اینترنت دسترسی دارند و مشتریان شما می‌توانند خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند تا پیک فروشگاه شما و یا پست، کالای مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

  • خرید بدون محدودیت زمانی:

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت فروشگاهی این است که خریدار می‌تواند در هر زمان و ساعت از شبانه روز خرید خود را از سایت انجام دهد و در اولین فرصت محصول خریداری شده را دریافت نماید.

  • بی‌نیاز بودن از اعلام شماره تماس و آدرس فروشگاه:

با داشتن سایت فروشگاهی کاربران و مشتریان شما از داشتن شماره تماس و آدرس فروشگاه بی‌نیاز خواهند شد، زیرا همه اطلاعات شما در سایت موجود است.

  • می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب نمایید

با طراحی سایت فروشگاهی و داشتن یک فروشگاه آنلاین همیشه می‌توانید مشتریان خود را که از سال‌ها پیش تاکنون از شما خریداری می‌کرده‌اند را حفظ کنید و با استفاده از تبلیغات، تخفیفات فصلی و ... مشتریان بیشتری را نیز جذب نمایید.

  • رقابت سالم و جذب مشتری بیشتر:

طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا در این بازار پر رقابت، بتوانید با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کرده و آن‌ها پس از آشنایی با فعالیت‌تان، شما را برای خرید محصول مورد نیازشان انتخاب کنند.

  • بالا رفتن سطح اعتبار کسب و کار:

طراحی سایت می‌تواند به ارتقا اعتبار کسب و کار شما کمک نماید. اگر می خواهید نام و نشان شما به یک برند تجاری تبدیل شود و در آینده نزدیک در بین مشتریان و کاربران شناخته شود، طراحی سایت تنها راه چاره است. اما این نکته مهم را باید در خاطر داشته باشید. هنگامی که یک سایت فروشگاهی و یا شرکتی و علمی و ... طراحی می کنید، باید به گونه‌ای باشد که وقتی کاربر به آن مراجعه می کند، خواسته و نیازش در سایت شما برآورده شود. یک سایت بی‌محتوا و بی‌هویت نمی‌تواند شما را به مقصود برساند.

نحوه ی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می کند.  طراحی وب سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان شناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت حرفه ای نمی تواند تاثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما خواهد داشت.

  • هزینه کم و سود زیاد:

راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین به کمک طراحی سایت، هزینه چندانی را برای شما در پی نخواهد داشت، و در مقابل هزینه‌ اندکی که می‌کنید، سود زیادی در بلند مدت عاید شما خواهد شد.

در ادامه این بخش سعی می‌کنیم درباره تاثیر سئو در راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

سئو به چه معناست؟

سئو که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است، روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است. موفقیت در سئو نیازمند درک نحوه کار موتورهای جستجو، آنچه افراد جستجو می کنند و اینکه چرا و چگونه افراد جستجو می کنند، است. سایتی در نبرد سئو موفق است که یک وب سایت جذاب برای کاربران و موتورهای جست و جو باشد.  
نکات زیر می‌توانند در سئو سایت موثر باشند.

  • استفاده از کلمات و واژگان کلیدی مرتبط: این واژه‌ها باید در دل متن شما به صورتی خاص و درست جای گرفته باشند.  
  • استفاده از متن و محتوای مناسب در سایت: محتوای درست و علمی که بتواند کالا و محصولات شما را به خوبی معرفی نماید.
  • استفاده از لینک سازی: اگر لینک سازی‌ها به خوبی انجام پذیرد می‌تواند سایت شما را در بین رقبا به خوبی معرفی نماید. در سئو دو نوع لینک سازی وجود دارد. لینک سازی داخلی که بین صفحات پیج شما صورت می‌گیرد و باید ارتباط موضوعی را برای کاربر مشخص نماید. نوع دیگری از لینک سازی نیز به لینک سازی خارجی معروف است. چنانچه شما یک صفحه از سایت خود را به وب سایت دیگری لینک کنید در صورتی که سایت فوق مرتبط با موضوع سایت شما باشد، شما لینک سازی خارجی انجام داده‌اید. این مورد می‌تواند، یک قدم بلند در بهبود سئو به شمار آمده و کمک کند تا کاربران از مزایا و اطلاعات سایت شما آگاه و بهره‌مند گردند. این عملکرد سئو می‌تواند اعتبار دامنه سایت شما را نزد گوگل افزایش دهد.

طراحی سایت فروشگاهی خود را به کجا بسپاریم؟

شرکت طراحی سایت وب وان

ما در این بخش می‌خواهیم با معرفی مجموعه طراحی سایت وب وان (https://webone.co) به شما کمک کنیم تا بتوانید صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی خود را به آن‌ها بسپارید. چرا می‌گوییم وب وان؟ زیرا این مجموعه مدت‌هاست در زمینه طراحی سایت و همچنین تجارت الکترونیک فعالیت داشته و به شما کمک می‌کند تا بدون هزینه مالی زیاد بتوانید یک سایت فروشگاهی را برای کسب و کار خود طراحی نمایید. وب وان به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت، در مدت فعالیت خود بیش از ۴۰۰۰ وب سایت را طراحی و راه‌اندازی کرده است. همچنین پس از طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید انجام فرآیند سئو سایت خود را به آن‌ها بسپارید تا ضمن ارتقا یافتن در بین موتورهای جستجو، مشتریان و کاربران بیشتری شما را در بین صدها و هزاران سایت بیایند.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490845