نمکی: جهان از کنترل کرونا در ایران حیرت کرد/ ایران همچنان در خطر ویروس جهش‌یافته

ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.

سعید نمکی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از بهورزان و مراقبان سلامت در وزارت بهداشت افزود: برای جهانیان سوال است، چه شد که ناگهان بیمارستانها در ایران خلوت شد، علت آن چیزی نبود جز توانمندی نظام شبکه بهداشتی و به میدان آمدن نیروهای بسیجی، هلال احمر در طرح عظیم شهید سردار سلیمانی.

وی گفت: کار عظیمی را سازماندهی کردیم تا بیماران در اولین مرحله تشخیص داده شوند، ایزوله و درمان شوند و کارشان به بیمارستان کشیده نشود. این توفیق جمهوری اسلامی ایران است که به رغم پیش بینی های سنگین جهانی با حداقل هزینه و خسارت تا امروز با مدیریتی هوشمند و با تکیه بر زیرساخت نظام شبکه محقق شد. در وزارت بهداشت هر وزیر به این زیرساخت شبکه توجه نکند، باخته است و هر کس از این زیربنای عظیم کمک بگیرد بازی را برده است.

نمکی افزود: با توجه به آشنایی که از ظرفیت بی بدیل نظام شبکه بهداشتی و توانایی بهورزان و مراقبان سلامت به عنوان دروازه بانان مبارزه با کووید۱۹ داشتیم، توانستیم این موفقیت را کسب کنیم. اکنون البته با خطر بزرگ ویروس جهش یافته مواجه هستیم، ویروسی که هر لحظه از بیرون یا داخل کشور ممکن است موج جدید کرونا را رقم بزند، هنوز جهش مهم ویروس که در سطح ماکرو بتواند به میزان سرایت و مرگ و میر اثر بگذارد نداریم اما با توجه به تنوع ژنتیک و قابلیت جهش ویروس، بروز آن بعید نیست.

وزیر بهداشت گفت: مرتب کند و کاو می کنیم تا وضعیت ویروس کرونا را رصد کنیم و هیچ بعید نیست که از داخل یا بیرون کشور با جهش های جدید ویروس مواجه شویم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1490921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =