اسطوره بود

«هنوز هم سخت است که باور کنم سیامند رفته. خدا رحمتش کند» صحبت با حسین رضازاده درباره سیامند رحمان از این آغاز شد.

بابک پورعالی: حسین خودش سالها قوی ترین فوق سنگین جهان بود و سیامند هم لقب قوی ترین معلول جهان را داشت. و حالا یکی باید درباره دیگری حرف بزند. رضازاده می گوید: «یک اسطوره بود. یک ورزشکار بی نظیر. سیامند هم ار نظر اخلاقی نمونه بود و هم از لحاظ رکوردی. آنقدر خوب بود که همیشه  20-30 کیلو ار رقیبانش جلو بود. با این حال چیزی که نام سیامند را سر زبان ها انداخت فقط رکوردهایش نبود. اون بسیار خوش برخورد بود و خوش  خنده. یک انسان دوست داشتنی.»

از حسین رضازاده درباره دیدار اول و دیدار آخرشان پرسیدیم: «سیامند را اولین بار در مراسم جشن تجلیل از قهرمانان دیدم. اگر اشتباه نکنم 10 سال پیش بود. این اواخر و قبل از اینکه به رحمت خدا برود هم در سالن تمرین او را دیدم. داشت برای پارالمپیک 2020 توکیو آماده می شد. هنوز المپیک به تعویق نیفتاده بود و او به من گفت می خواهم یک رکورد خوب از خود به جای بگذارم که تا سالها بماند. خدا رحمتش کند. برای طلای توکیو خیلی انگیزه داشت...»

تشابهات زیاد بود بین حسین رضازاده و سیامند رحمان؛ هر دو از جنس پولاد سرد، هردو قهرمان جهان و المپیک، هر دو رکورددار. از حسین می خوا هیم خودش در این بار بگوید: «به هر حال سیامند قوی ترین معلول جهان بود. من در برخی از مسابقه ها در همان حرکت اول یکضرب و دوضرب کار را تمام می کردم. سیامند اما همیشه اینطور بود. حرکت اول طلا را قطعی می کرد و می رفت برای رکورد. رکورد 310 کیلوگرمش هم که جاودانه شد. شاید خیلی ها فکر کنند چقدر راحت  این وزنه ها را می زد اما مایی که دستمان به آهن خورده و  سالها با رکوردهای سنگین  سروکار داشتیم می دانیم سیامند چقدر زحمت و سختی می کشید برای رکوردهایش.»

آخرین سئوال هم این بود؛ خبر درگذشت سیامند را چطور شنیدید؟ «شوکه شدم. پای تلویزیون نشسته بودم و داشتم شبکه خبر را می دیدم که خبر درگذشت سیامند را شنیدم. باورم نمی شد. فکر کردم اشتباه شنیدم. این یکی از بدترین خبرهایی بود که از تلویزیون شنیدم. واقعا نارا حت شدم. جای سیامند بین ما خالی است. انشالله تلاش می کنیم طلای فوق سنگین پارالمپیک توکیو نصیب یک ایرانی شود تا روح سیامند با آن مدال شاد شود.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =