۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
نجات ۱۱ اعدامی از طناب دار در همدان

مدیرکل زندان های استان همدان گفت: ۱۱ محکوم به قصاص در سالجاری با وساطت و پیگیری های صورت گرفته از طناب دار نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ رضا ذوالفعلی نژاد در مراسم آزادسازی زندانیان نیازمند استان همدان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: ۲ تن از محکومان به قصاص با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شدند و محکومیت ۹ تن دیگر تبدیل به پرداخت دیه شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری های صورت گرفته به ویژه از سوی رئیس کل دادگستری همدان یک هزار و ۶۹۰ نفر از زندانیان این استان مشمول عفو یا تخفیف مجازات شدند و  به تازگی ۳۶۴ نفر آزاد شدند که ۱۰ درصد مجموع عفو های کشور را شامل می شود.

مدیرکل زندان های استان همدان اضافه کرد: به دنبال حضور رییس قوه قضاییه در خراسان رضوی و مطرح شدن طرح «نذر هشتم» از این استان کلید خورد و اجرای آن به دیگر استان ها نیز ابلاغ شد بنابراین هشتم هر ماه هشت زندانی عمد و غیرعمد آزاد می شوند.

ذوالفعلی نژاد یادآور شد: امسال تاکنون ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه آزاد شده اند همچنین با کمک و حمایت سازمان بسیج حقوق دانان استان همدان ۶۶ تن از زندانیان و با مساعدت انجمن حمایت از زندانیان ۲۱ مددجوی غیرعمد به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.

وی ادامه داد: با توجه به نقش محوری اشتغال و حرفه آموزی در کاهش ورود مجدد زندانیان آزاد شده به زندان در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ زندانی در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و اشتغال درجا، مشغول به کار شده و حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل زندان های استان همدان افزود: امسال ۲ هزار بسته معیشتی از طریق انجمن حمایت از زندانیان، سپاه انصارالحسین(ع) خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین خانواده های زندانیان استان همدان توزیع شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =