سیم یاب؛ مرجع خرید اینترنتی سیم و کابل افشان

یکی از مهمترین متریال ها در ساخت و ساز ها سیم و کابل است، که به دلیل کاربردهای متنوعی که دارد دارای انواع مختلفی نیز می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود هستند، در همین خصوص ما قصد داریم به معرفی سیم و کابل افشان که یکی از پر استفاده ترین و پر کاربردترین سیم و کابل ها در ساختمان سازی جهت انتقال انرژی و روشنایی ساختمان هستند می پردازیم

چنانچه قصد خرید سیم و کابل افشان و یا استفاده از آن ها را دارید و اطلاعاتی در خصوص کاربرد این نوع سیم و کابل و ویژگی های آن ها را ندارید، توصیه می کنیم این محتوا را از دست ندهید.

 تعریف سیم و کابل

 پیش از آنکه به شرح نوع سیم و کابل افشان بپردازیم بهتر است ابتدا توضیح کوتاهی در خصوص سیم کابل داشته باشیم.

به طور معمول سیم و کابل ها دارای تفاوت هایی هستن که از بین این تفاوت‌ ها ویژگی های ساختاری و کاربردی آن ها به وضوح قابل مشخص است، برای درک بهتر و تفاوت بین این دو نوع در زیر هر کدام را به صورت جداگانه برای شما شرح خواهیم داد.

· تعریف کابل افشان

 به طور معمول کابل های افشان در گروه کابل های انعطاف پذیر و کابل های قابل استفاده در سیم کشی ساختمان ها، صنایع و محیط های خاص همچون کارگاه ها و تولیدی های صنعتی جهت انتقال انرژی قرار دارد؛ این کابل ها از قرار گرفتن چندین سیم تک رشته افشان ساخته می شوند و نیز همچون سایر کابل ها از یک هادی و یک عایق تشکیل می شوند، در واقع می توان اینگونه گفت که این نوع کابل از چندین هادی نازک که از جنس مس آنیل شده تهیه شده است و جهت محافظت  نیز دارای یک عایق از جنس پی وی سی در گروه نوع C است.

· تعریف سیم افشان

پیشتر تعریفی از کابل افشان ارائه دادیم در واقع سیم افشان نیز تعریفی همچون کابل افشان دارد اما با این تفاوت که در این نوع سیم فقط یک سیم تک رشته ای هادی قرار دارد و عایق و آن نیز از جنس پلیمر pvc نوع سی است، در واقع می توان گفت نقطه اشتراک این دو نوع، سیم افشان و کابل افشان جنس عایق به کار رفته و همچنین جنس سیم هادی به کار رفته در آن ها است که موجب سطح بالای انعطاف پذیری در آن ها می شود.

ویژگی های سیم و کابل افشان

· ویژگی کابل افشان

از جمله ویژگی های کابل افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل افشان همچون سیم افشان دارای ویژگی انعطاف پذیری بالایی است که می‌توان آن را به هر صورتی که خواست درآورد خواهم کرد و یا حالت داد.
  • از دیگر ویژگی‌های این کابل می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر شکنندگی اشاره کرد که برابر سایر کابل ها همچون کابل مفتولی قابل مقایسه نیست و مقاومت بسیار بالایی دارد و این در حالی است که سیم و کابل های مفتولی بسیار شکننده هستند.
  • همچنین کابل افشان دارای هادی از جنس مس آنیل شده است و همین موجب نرم بودن کابل افشان می‌شود.
  • ناگفته نماند که کابل افشان در مقایسه با کابل نیمه افشان نیز دارای انعطاف پذیری بسیار بیشتری است.
  • ویژگی دیگر کابل افشان برتری آن به نسبت سایر کابل ها در استفاده از محیط های خشک و نمناک است که انعطاف بهتری دارد و برای شکل دهی نیز بسیار کاربردی هستند.
  • از دیگر ویژگی‌های کابل افشان می‌توان به جنس مس قابل انعطاف در آن اشاره کرد که از نوع کلاس ۵ یا ۶ است.
  • به طور معمول و استاندارد نوع عایق به کار رفته در کابل افشان از پی وی سی نوع C و D  است که در سایز های کوچک تا ۴ میلیمتر مربع تولید می‌شود و در سایزهای بزرگ نیز از نوع پی وی سی نوع A  با توجه به کاربردی که دارد استفاده می شود.

ویژگی های سیم افشان

 از جمله ویژگی های سیم افشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیم افشان به دلیل جنس هادی به کار رفته دارای انعطاف پذیری بالای است و این انعطاف پذیری موجب حرکت راحت این نوع سیم در گوشه ها و در نقاطی است که نیاز به پیچ و تاب سیم است.
  • از جمله ویژگی های قابل توجه سیم افشان مقاومت الکتریکی بسیار بالای آن است که موجب می شود این نوع سیم در مقایسه با سیم مفتول مقاوم تر و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

برای خرید بهترین نوع سیم و کابل افشان با ویژگی های استاندارد توصیه می کنیم به سایت سیم یاب مراجعه کرده و سیم و کابل های قابل عرضه در این سایت را با سایر سیم و کابل های موجود در بازار مقایسه و با داشتن اطلاعات و آگاهی کافی بهترین راه برای خرید را انتخاب نمایید.

کاربرد های سیم و کابل افشان

· کاربرد های سیم افشان

 از جمله کاربردهای سیم افشان می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده به عنوان یک سیم رابط در داکت های زیرزمینی
  • قابل استفاده در ماشین آلات
  • قابل استفاده در تابلوهای فرمان
  • قابل استفاده در تجهیزات الکتریکی
  • قابل استفاده در محیط های عمومی تر همچنان تابلوهای خشک
  • قابل استفاده برای برق رسانی به کلید و تابلوها با حدود ولتاژ ۷۵۰ ولت
  • قابل استفاده جهت برق رسانی و به حرکت درآوردن وسایل برقی
  • قابل استفاده جهت سیستم های روشنایی
  • قابل استفاده در سیم کشی تلویزیون
  • قابل استفاده در سیم کشی دوربین ها و وسایل تصویری

· کاربرد های کابل افشان

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های کابل افشان نرم بودن و انعطاف پذیری بالای آن است، که موجب می شود برای استفاده در فواصل بسیار کوتاه و کوتاه مورد استفاده قرار گیرند و به همین دلیل نیز استفاده از کابل افشان برای فواصل بلند مناسب و کاربردی نیست.

از دیگر کاربرد های کابل افشان می توان به مناسب بودن جهت استفاده در پمپ شناور در چاه های عمیق اشاره کرد که در واقع این کاربرد یکی از ویژگی‌های خاص کابل افشان است. ناگفته نماند که کاربرد دیگری که کابل افشان دارد استفاده در تاسیسات صنعتی و ساختمانی است.

در واقع می توان گفت کابل های افشان معمولی یا کابل های نرم برای استفاده در ورودی ها و اتصال وسایل برقی ماشین آلاتی که نیازمند دوشاخه به ‌طور ثابت هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد و کابل افشان و قدرت نیز جهت تأمین انرژی الکتریکی در محیط های باز، در زیرزمین ها، در داخل آب، در برق کشی ساختمان ها، در محیط های صنعتی همچون نیروگاه ‌ها و هم برای شبکه‌های کامپیوتری در مواردی که احتمال وارد شدن آسیب مکانیکی وجود ندارد به کار برده می شود.

 نباید ها در استفاده از سیم و کابل افشان یا نرم

نکات قابل توجهی که در استفاده از سیم کابل افشان وجود دارد این است که از این کار به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بسیار بالای آن نباید در محیط هایی که امکان آسیب رسیدن مکانیکی به سیم و کابل وجود دارد استفاده نشود.

 انواع کابل افشان

 به طور معمول کابل افشان در دو نوع تخت و گرد تولید و عرضه می شوند که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی مختص به خود هستند.

 چنانچه قصد دارید انواع سیم و کابل افشان را در سایز ها و قطرهای مختلف با کیفیت و مرغوبیت بالا با جنس سیم هادی مس و عایق به کار رفته استاندارد با طول عمر بالا تهیه نمایید توصیه می کنیم به سایت سیم یاب مراجعه نمایید.

 نکات مهم در زمان خرید سیم و کابل افشار که باید به آن دقت داشته باشید

چنانچه قصد خرید سیم افشان را دارید باید به نکات زیر به خوبی توجه کنید، اما اگر بتوانید یک مرجع خرید اینترنتی معتبر را برای خرید خود انتخاب کنید هرگز با مشکلاتی از قبیل بی کیفیتی و یکسان نبودن قطرهای مفتول داخل سیم مواجه نخواهید شد.

نکاتی که باید در خصوص انتخاب سیم و کابل افشان در نظر داشته باشیم شامل موارد زیر می شود:

 1 . توجه به اندازه و یکسان بودن قطر مفتول ها است که باید در حد استاندارد باشد و این مقدار بیشتر و نه کمتر باشد، زیرا اگر در حد استاندارد تولید نشده باشد ممکن است در زمان استفاده از آن با مشکلاتی از قبیل اتصالی و آتش‌سوزی سیم و کابل در محیط مواجه شوید.

2 . نوع جنس عایق سیم و کابل افشان که باید دارای مقاومت مکانیکی و همچنین انعطاف پذیری مناسب باشد.

3 . ضخامت لایه عایق نباید بیشتر از ۵۱ درصد حداکثر قدرت تعیین شده در سیم و کابل باشد.

4 . جنس عایق سیم افشان باید از pvc نوع  CباشدT به گونه ای که در برابر هر گونه فشار مکانیکی و پیچ و تاب مقاومت بالایی داشته باشد و دچار شکنندگیT ترک و یا اتصالی در سیم نشود.

5 . انتخاب مرجع و فروشگاه معتبر جهت خرید سیم و کابل افشان استاندارد و مرغوب

چنانچه قصد خرید سیم و کابل های بی کیفیت و نا مرغوب را ندارید توصیه می کنیم خرید خود را از طریق وب سایت معتبر و نامی سیم یاب انجام دهید، که می توانید با خیالی آسوده از کیفیت بالا و رعایت تمامی نکات استاندارد در ساخت و تولید انواع سیم و کابل، انواع سیم و کابل افشان را با توجه به نیاز و استفاده خود انتخاب و خریداری نمایید.

قیمت سیم و کابل افشان

با توجه به متنوع بودن انواع سیم و کابل افشان در میزان ولتاژ و قدرت انتقال آن ها، همچنین نوع عرضه آن ها به صورت بسته بندی های مختلف و نوسانات قیمتی که در بازار وجود دارد نمی توان قیمتی ثابت در خصوص سیم و کابل ها ارائه داد.

چنانچه قصد خرید و آگاهی از قیمت ها را دارید می توانید با مراجعه به سایت سیم یاب تمامی قیمت ها را دریافت و در صورت مشاوره و نیاز به کمک در جهت قیمت و خرید کابل افشان دارید می توانید از طریق همین سایت با متخصصین سایت تماس برقرار کرده و در خصوص خرید و انتخاب نوع سیم و کابل مشاوره رایگان دریافت کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1491979