نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که برای رفع نقص قانونی مبارزه با قاچاق فیلم‌‌های سینمایی وزارت ارشاد باید پیشگام شود.

جواد آرین‌منش در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، درباره وضعیت قانونی مبارزه با قاچاقچیان محصولات سمعی بصری اظهار داشت: «این کار بایستی از سوی وزارت ارشاد صورت بگیرد. پیش‌نویس لایحه که پیش‌گیری‌ کننده تکثیر غیرقانونی فیلم‌ها است باید از سوی وزرات ارشاد تنظیم و به مجلس ارائه شود.»

او ادامه داد: «ما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمادگی بررسی دقیق و پیگیری چنین لوایحی را داریم. وجود خلاء قانونی در زمینه تکثیر غیرمجاز آثار فرهنگی مشکلات زیادی برای فعالان حوزه فرهنگ به وجود آورده است.»

آرین‌منش تاکید کرد: «مسئولان وزارت ارشاد از آنجا که با جزئیات این مشکل از نزدیک آشنا هستند، می‌توانند بهتر تشخیص داده و پیش‌نویس مناسبی برای این قانون تنظیم کنند تا خلاء موجود برطرف شود.»

او در پاسخ به این پرسش که تاکنون هیچ لایحه‌ای با این مضمون به مجلس نرسیده، گفت: «در مقطعی ما لایحه قانون تخلفات رایانه‌ای را داشتیم که بعضی موارد در زیرمجموعه آن به کپی‌رایت و تکثیر غیرمجاز فیلم‌‌ها مربوط می‌شد. البته در آن قانون بیشتر به تکثیر فیلم‌های منافی عفت و مسائل شخصی افراد اشاره شده بود.»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: «البته مجلس هم می‌تواند خود در زمینه این قانون پیش‌قدم شود، اما بهتر است مسئولان وزارت ارشاد به دلیل احاطه کامل به موضوع در این زمینه اقدام کنند.»

او همچنین در مورد قوانینی که در حال حاضر در این زمینه وجود دارد، گفت: «قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به مولفین، مصنفین و پدیدآورندگان در حال حاضر اجرایی می‌شود، اما به دلیل اهمیت جرمی که صورت می‌گیرد نیازمند قانونی جامع‌تر و کامل‌تر هستیم.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =