فرمانده انتظامی استان همدان: نقش رسانه در پیشگیری و کاهش جرم تاثیرگذار است

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: تعامل خوب رسانه ها با مردم و استقبال مردم از مطالب رسانه ها زمینه مناسبی برای انعکاس مطالب آموزشی و پیشگیرانه با هدف ارتقای آگاهی شهروندان و به دنبال آن کاهش جرائم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان در نشست با خبرنگاران گفت: نقش خبرنگاران درکنار نیروی انتظامی با انتشار مطالب درست، به موقع و انتقال سریع خبر، برای ارتقاء امنیت در جامعه بسیار موثر و بی بدیل است.

وی در ادامه طی گزارشی به کشفیات این نیرو در استان اشاره کرد و افزود: پنج تن و ۶۸۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

امیری خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۶۲ عملیات برای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر صورت گرفت همچنین یک هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با قاچاقچیان در مسیرهای ارتباطی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای طرح های پلیسی ۵۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و چهار هزار و ۷۰۷ فرد فعال در امر فروش و توزیع مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان دستگیری پنج هزار و ۴۹۶ معتاد، ارجاع سه هزار و ۵۸۱ معتاد متجاهر به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، توقیف ۶۶ دستگاه خودرو و ۱۶ دستگاه موتور سیکلت را از دیگر توفیقات پلیس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون برشمرد.

سردار امیری یادآور شد: همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف ۶۰ کیلو شیشه مایع، ۱۶ هزار و ۶۵۲ قرص مواد مخدر و یک هزار و ۷۴۵ کیلوگرم موادمخدر در ۲۰ عملیات فرا استانی شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: میزان تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سالجاری ۱۴ درصد افزایش داشته است همچنین ۳۵ درصد تماس ها فوریتی و عملیاتی و ۶۵ درصد تماس برای دریافت راهنمایی، مشاوره و درخواست اطلاعات بوده است.

سردار امیری بیان کرد: پلیس پیشگیری انتظامی استان همدان در سالجاری اقدام به ساماندهی پنج هزار و ۴۵ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار کرده و ابلاغ بیش از ۱۰۰ هزار پرونده و اوراق قضایی توسط کلانتری و پاسگاه ها (کوپ) از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پرهیز از تجمع، جلسات ارتباط مستقیم فرماندهی انتظامی با شهروندان لغو شده بود با این وجود به منظور رفاه حال شهروندان، درخواست ها و گزارش های رسیدگی شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد تماس ها با سامانه ۱۹۷ قابل رسیدگی بودند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است گفت: ۱۱ درصد تماس ها انتقاد، یک درصد تماس ها شکایت و ۱۰ درصد کل تماس ها قدردانی بوده است.

سردار امیری درباره عملکرد پلیس آگاهی نیز گفت: ۴۶ باند سرقت در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون متلاشی و هفت هزار و ۹۶۹ سارق دستگیر شدند که به ترتیب ۱۵ و  ۲۹ درصد افزایش داشته اند.

وی ادامه داد: شماری از سارقان از استان های همجوار و دیگر استان ها برای سرقت در همدان حضور می یابند و بر اساس بررسی های صورت گرفته ۲۶۹ تن از سارقان حرفه ای و دارای سابقه هستند.

به گفته وی ۳۸۹ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان کالا صورت گرفت که منجر به دستگیری چهار هزار و ۶۱۴ قاچاقچی و کشف ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق شد که از نظر ریالی میزان کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: مجموع پرونده های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده های قاچاق مهم دارای ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هستیم.

سردار امیری اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اقدام به رصد ۲ هزار و ۲۶۵ سایت مجرمانه کرده و یک هزار و ۱۹۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۹ مجرم اینترنتی دستگیر شدند اضافه کرد: جرایم مالی و برداشت غیرمجاز با ۲۷ درصد، کلاهبرداری اینترنتی با ۴۲ درصد، مزاحمت اینترنتی ۱۰ درصد و سایر جرایم ۲۱ درصد از تخلف های فضای مجازی را تشکیل می دهند.

سردار امیری از کاهش آمار سوانح فوتی درون شهری و برون شهری خبرداد و افزود: ۸۲.۳ تصادف ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و مابقی در جاده برون شهری و روستایی رخ می دهد همچنین ۱۰.۴ درصد سوانح فوتی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و مابقی در جاده های برون شهری است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =