آنجلینا جولی، تابلو نقاشی چرچیل را هفت میلیون پوند فروخت

ایرنا نوشت: اثری از وینستون چرچیل سیاستمدار نامدار انگلیس که به بزرگترین مرد تاریخ این کشور معروف است، در حراجی کریستیز چهار برابر رقم تخمینی به فروش رفت.

 یک تابلوی نقاشی اثر وینستون چرچیل، نخست وزیر فقید انگلیس که توسط آنجلینا جولی، ستاره هالیوودی در لندن به حراج گذاشته شده بود، به قیمت ۷ میلیون پوند به فروش رسید.

قیمت نهایی که برای خرید این تابلو پیشنهاد شد، حدودا چهار برابر رقم تخمینی بود و رکورد یک میلیون و ۸۰۰ هزار پوندی فروش آثار چرچیل را شکست. این تابلو از چرچیل که مناره مسجد الکتبیه نام دارد و در فاصله بین دو جنگ جهانی در مراکش کشیده شده است، به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

آنجلینا جولی، تابلو نقاشی چرچیل را هفت میلیون پوند فروخت

چرچیل که یک هنرمند خوش ذوق بود، تابلوی رنگ روغن مناره مسجد الکتبیه را پس از کنفرانس کازابلانکا در سال ۱۹۴۳ با الهام از شهر مراکش کشید و اثر نهایی را به فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری وقت آمریکا هدیه کرد.

این تابلو در سال ۲۰۱۱ در نیواورلئان به حراج گذاشته شد و به دست آنجلینا جولی هنرپیشه معروف هالیوودی افتاد تا این که دوشنبه اول مارس مصادف با یازدهم اسفندماه سال جاری بار دیگر به ارزش تخمینی یک و نیم تا دو و نیم میلیون پوند زیر چکش حراج رفت و با فروش ۷ میلیون پوندی خود شگفتی‌ساز شد.

در این حراجی، دو نقاشی دیگر از چرچیل هم چکش خوردند که همراه با سه تابلوی دیگر در مجموع ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار پوند فروش کردند.

چرچیل پیش از ورود به عرصه سیاست، از افسران ارتش انگلیس بود و تازه در سن چهل سالگی نقاشی کردن را شروع کرد. او در دهه ۳۰ میلادی که بیشتر خاک مراکش در اشغال نظامی فرانسه بود، به مناظر این کشور آفریقایی علاقه‌مند شد. این سیاستمدار نام‌دار، تابلوی مناره مسجد الکتبیه را پس از کنفرانس تاریخی کازابلانکا که در آن جبهه متفقین اعلام کرد به چیزی جز تسلیم بی قیدوشرط آلمان در جنگ راضی نمی‌شود، از بالکن ویلای معروف تیلور در مراکش کشید. در این تابلو رشته‌کوه‌های اطلس در پس زمینه مسجد قرن دوازدهمی الکتبیه مراکش به چشم می‌خورند.  

تابلوی مناره مسجد الکتبیه پس از مرگ فرانکلین روزولت در سال ۱۹۴۵ توسط پسرش فروخته شد و تا سال ۲۰۱۱ که جولی و همسر سابقش، برد پیت، آن را خریدند، بین چند مجموعه‌دار دست‌به‌دست شد.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =