۱۵ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

درباره یک ملاقات قشنگ

فائزه جمالی عالم 
درباره یک ملاقات قشنگ

قرار است پاپ فرانسیس یسوعی از واتیکان مجلل برود به ملاقات سیدعلی سیستانی در خانه ای هفتاد متری در یکی از کوچه های خاکی شارع الرسول نجف و من در تهران ابری ذوق می کنم از این ملاقات قشنگ .

انگار شیرینی حزن انگیز فیلم آهنگ برنادت که در همه کریسمس های کودکیم پخش می شد قرار است گره بخورد به اولین باری که داخل حرم حضرت علی شدم و عجیب احساس کردم وارد حیاط خانه پدری ام شده ام و خدا شاهد است حتی بوی شمعدانی ها و یاس های کنار حوض شب های تابستان خانه پدرم را هم استشمام کردم در آن صحن باصفای شگرف.
حالا پاپ قرار است با لباس های سراسر سفیدش برود به ملاقات مردی که عمامه و اغلب لباس های رسمی اش تیره وسیاه است اما صورت آرام و نجیبش در انگشت شمار عکس هایی که از او موجود است و تصمیم های مهربان و محترمش در بزنگاه های تاریخی تصویر صلح و رحمانیت  اسلام و شیعه است  .
قرار است  دو بزرگ و پیر که مومنین زیادی در سراسر جهان پیروشان هستند برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کنند .دو مرد بزرگ که نگاه ها و دل های مسلمانان و مسیحیان زیادی به آنها دوخته شده است . دو رهبر که هیچ کدام هیچوقت فرمان قتلی را صادر نکرده اند.دو مرد دینی قدرتمند که هیچ جنگ و جنگ افزاری دستاوردشان نیست و سایه های مهربان خدا بر روی زمینند . این دو قرار است به یکدیگر نگاه کنند و از صلح و رحمت بگویند همان چیزی که جهان غم زده خیلی وقت است محتاج آن است .
جهان سرگردان امروز نیازمند لبخند باشکوه رهبران مهربان است .رهبرانی که اقتدارشان نیازمند هیچ لشگری  نیست و انگشتهایشان فرمان هیچ شلیکی را امضا نمی کند.

۲۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    تا وقتی کودکی گرسنه بروی کره پهناور زمین زندگی میکند ذوق نکن
    • هانیه IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 0
      گرسنگی کودکان نتیجه جنک طلبی رهبران و حاکمانشونه
  • سعيد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    2 0
    خيلي مطلب خوبي بود كاش همه رهبران جهان هر چه سريعتر به صلح مي رسيدند