۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
بهترین بازی های پلی استیشن 4

با نزدیک شدن به روزهای پایانی نسل هشتم کنسول‌های بازی نگاهی انداخته‌ایم به بهترین بازی‌های پلی استیشن 4، کنسولی که بیش از 120 میلیون دستگاه از آن تا به حال در سراسر دنیا به فروش رسیده.

God of War

گاد آف وار جدید در بسیاری از جهات یک شروع دوباره برای این سری اکشن محسوب می‌شود. کریتوس شخصیت اصلی بازی پیرتر شده و برای ماجراجویی جدید به دنیای نورس قدم گذاشته. ساختار و نحوه پیشروی در بازی به طور کلی دچار تغییرات شده. بر خلاف نسخه های پیشین این سری که داستان به صورت خطی روایت می‌شد، بازیکن می‌تواند آزادنه در جهان بازی گشت و گذار کند و به رمز و رازهای آن پی ببرد. معماهای جذاب و هوشمندانه در کنار داستان درگیر کننده کریتوس و پسرش این بازی را به درستی در بین بهترین عناوین پلی استیشن 4 جا داده است. بازی در دنیای اساطیرس نورس رخ می‌دهد که به زیبایی به تصویر کشیده شده است. داستان جذاب و روایت زیبای آن باعث می‌شود تا بازیکن در کنار انجام خط داستانی بازی ماموریت های فرعی بازی را هم با علاقه دنبال و به پایان برساند. این عنوان در تاریخ 20 آپریل در دسترس علاقه مندان قرار گرفت و برای به اتمام رساندن آن زمانی بین 17 تا 25 ساعت نیاز است. برای مطالعه داستان بازی خدای جنگ به بازی سنتر مراجعه کنید.

Last of Us Part 2

لست آف آس 2 بعد از چندین بار تاخیر در عرضه سرانجام در تاریخ 30 خرداد 1399 به صورت اختصاصی برای پلی استیش 4 منتشر شد. الی شخصیت اصلی بازی در قالب داستانی جدید که سرشار از لحظات احساسی و درگیر کننده است مجددا بازگشته، لحظاتی که باعث به وجود آمدن سوالاتی فراوان برای گیمر می‌شود. Last of us 2 با به نمایش گذاشتن جلوه های بصری فوق‌العاده و گیم پلی روان و جذاب دنباله‌ای شایسته برای نسخه اول این عنوان است که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد به این میزان تاثیر گذار باشد، عنوانی که کیفیت ساخت آن و حواشی به وجود آمده در زمان انتشار این بازی تا سال‌های سال باعث به وجود آمدن بحث و گفتگو خواهد شد. برای به اتمام رساندن این اثر حدود 20 الی 25 ساعت زمان نیاز است. طبق آخرین اخبار بازی تیم سازنده در حال آماده سازی پچ سازگار کننده جهت اجرای بازی بر روی پلی استیشن 5 است.

Uncharted 4: A Thief's End

بازی Uncharted 4: A Thief's End نسخه چهارم از سری محبوب آنچارتد است که در سبک اکشن داستانی توسط استودیو ناتی‌داگ ساخته و سونی آن را منتشر کرده است. داستان بازی چندین سال بعد از اتفاقات آنچارتد 3 را روایت می‌کند و در آن گیمر مجددا کنترل Nathan Drake جستجوگر گنچ که حالا بازنشته شده است را در دست می‌گیرد. اما طی اتفاقاتی او به همراه برادر و دوست قدیمی خود یعنی سالیوان مجددا به قصد پیدا کردن گنجی فراموش شده عازم سفر و کشف آن می‌شوند. این بازی در تاریخ 6 می 2016 برای پلی استیشن 4 عرضه شد.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

Marvel's Spider-Man

بازی اسپایدرمن یکی از سرگرم‌کننده ترین و لذت‌بخش ترین بازی‌های است که تا به حال برای پلی استیشن منتشر شده است. بازی از لحاظ بصری فوق‌العاده است و دنیای آن از لحاظ وسعت کم نظیر است. اما شاید نکته بسیار جالب ایین اثر شبیه سازی دقیق و بی نقص شهر نیویورک در این بازی باشد. در دنیای بازی ماموریت های فرعی بسیاری برای گیمر در نظر گرفته شده است تا تجربه بسیار مثبتی را در طول انجام این عنوان به دست آورد. این باز در تاریخ 7 سپتامبر سال 2018 به بازار عرضه گردید و طرفداران خود را به خوبی راضی کرد.

Ghost of Tsushima

 گوست آف سوشیما با ظاهری شبیه به بازی اساسین کرید و دنیایی به وسعت آخرین ساخته شرکت راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 و همچنین ترکیب اتمسفر فیلم‌های کارگردان مطرح ژاپنی آکیرا کروساوا تبدیل به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 شد. بازی شما را به زمان ژاپن فئودال با دنیایی مملو از ماموریت‌ها و جزئیات ریز و درشت همراه با مناظر خیره کننده و بی نظیر می‌برد. داستان بازی در اواخر قرن 13 جایی که لشکر بزرگ و بیرحم مغول‌ها در راه فتح شرق جزیره توشیما را تسخیر می‌کند و در این بین سامورای جنگجو به نام جین ساکای به عنوان یکی از آخرین بازمانده‌های قبیله خود برای محافظت از مردم و شکست دشمنان خود دست به هر کاری می‌زند. این عنوان که به علت زیبایی های بصری خود بارها مورد تحسین قرار گرفته است در تاریخ 17  جولای به صورت اختصاصی برای پلی استیشن 4 منتشر گردید.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

Horizon: Zero Dawn

سورپرایز بزرگ شرکت گوریلا گیمز که پیش از این تجربه ساخت سری کیلزون را داشتند به شایستگی در بین بهترین بازی های پلی استیشن 4 قرار می‌گیرد. علاوه بر زیبایی های بصری بازی، Horizon: Zero Dawn دنیایی بزرگ همراه با جزئیات فراوان در اختیار گیمیر قرار می‌دهد. گیم‌پلی بازی بر روی مبارزات و شکست دادن موجوداتی مکانیکی در دنیایی آخر الزمانی تمرکز دارد. سلاح‌های متنوعی در راه از بین بردن دشمنان وجود دارد اما استفاده کردن از سلاح‌های بیصدا مانند تیر و کمان باعث می‌شود که بازیکن به استراتژی های متنوعی برای از بین بردن دشمنان خود فکر کند. در کنار داستان اصلی بازی، ماموریت‌های بسیاری در گوشه و کنار دنیای این اثر در نظر گرفته شده است که می‌تواند بازیکن را مدت‌ها سرگرم کند. این عنوان در تاریخ 27 فوریه سال 2017 منتشر شد.

Detroit: Become Human

آخرین ساخته ماجراجویانه استودی Quantic Dream عنوانی بی‌نظیر از نظر روایی است که در سال 2038 در شهر دیترویت رخ میدهد. شهری که در آن تمام کارهای پیش پا افتاده و کم درآمد توسط ربات‌ها انجام می‌شود اما بازی در جستجوی این موضوع اساسی است که اگر ربات‌ها کنترل را به دست گیرند و برنامه‌های کنترل کننده خود را کنار بزنند چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. Detroit: Become Human یکی از عناوین زیبای پلی استیشن 4 است که به جای تمرکز بر روی اکشن، بر روی روایت داستان و پیشرفت آن در طول بازی تمرکز دارد. بنابراین گیمر خود را درگیر داستان و اتفاقات آن می‌یابد. لازم به ذکر است که داستان بازی بر اساس انتخاب‌های کاربر دچار تغییر می‌شود و این نکته این بازی را تبدیل به یکی از خاص ترین عناوین پلی استیشن 4 می‌کند.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

Bloodborne

بازی Bloodborn یکی از عناوین مطرح کنسول نسل هشتمی سونی است که توسط استودیوی From Software تولید شده و به صورت غافل‌گیر کننده‌ای به مخاطبان و هواداران خود معرفی شد. عنوانی خاص، متفاوت و چشم‌نواز از لحاظ بصری که توانست استانداردهای سبک اکشن نقش آفرینی را بهبود ببخشید و به مانند قدمی رو به جلو باشد.در این بازی گیمر در نقش یک شکارچی که به دنبال منبع بیماری Blood-borne است قرار میگیرد. این ساخته بازی ساز مشهور ژاپنی یعنی هیدتاکا میازاکی در تاریخ 1 مارچ 2015 به بازار عرضه گردید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492871