آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی مفید برای کاریابی

بسیار از با نام نرم افزارهای گرافیکی آشنا هستند. حتی اگر تا به حال فرصت شناخت نرم افزارهای مختلف گرافیکی را نداشتیم کمتر کسی وجوددارد که با فوتوشاپ این نرم افزار قدرتمند و پرتوان آشنایی نداشته باشد. فوتوشاپ را می توان عصای دست گرافیست ها دانست و یکی از نرم افزارهای ضروری و پایه برای گرافیست ها به حساب آورد. اما خوب است بدانید در کنار فوتوشاپ ده ها نرم افزار حرفه ای و قوی به بازار عرضه شده و هر کدام از این نرم افزار توانسته اند بخشی از نیاز بازار را برطرف سازند.


از جمله شرکت های متخصص در زمینه تولید نرم افزارهای گرافیکی می توان به ادوبی اشاره کرد. تعداد بسیار زیادی از نرم افزارهای قدیمی یا جدید گرافیکی موجود در بازار متعلق به شرکت ادبی است . این شرکت را می توان پرچم دار این بازار دانست.

فتوشاپ از جمله نرم افزارهایی است که هم برای ادیت های جزئی و طراحی های ساده و هم ادیت عکس و هم طراحی ui نیز کاربرد دارد همین کارایی ویژه و همه فن حریف بودن فوتوشاپ است که باعث شده به عنوان یکی از اصلی ترین نرم افزارهایی که هر گرافیستی با آن آشناست به حساب آید.

از دیگر نرم افزارهایی که این روزها به سبب کارایی و خدمات ویژه خود مورد توجه قرار گرفته است می توان به ایلوستریتور اشاره کرد. این نرم افزار نیز ساخته ی شرکت ادبی است و برای طراحی هایی همچون طراحی لوگو، شخصیت های کارتونی و مواردی از این دست کارایی دارد.

هرکدام از این نرم افزارها با صدها قابلیت و کارایی که دارند به عنوان یک نرم افزار قوی و کاربردی برای کارهای گرافیکی بسیار مناسب اند اما شاید همه ی کسانی که کار گرافیکی می کنند زمان و توانایی یادگیری تمام این نرم افزارها را ندارند. در چنین شرایطی باید به دنبال یادگیری نرم افزارهایی باشند که بتواند به تخصص و کار آنها کمک کند.

در ادامه دو نرم افزار محبوب و کاربردی فوتوشاپ و ایلستریتور را بررسی می کنیم تا با توجه به تفاوت ها و کارایی آنها نرم افزار مناسب کار خود را انتخاب و استفاده کنید.

Illustrator ایلستریتور چیست؟

این برنامه ی نرم افزار ویرایش پیشرفته و مبتنی بر بردار است که برای ایجاد لوگو، طرح های گرافیکی، کارتونی استفاده می شود. برخلاف فوتوشاپ که از فرمتی مبتنی بر پیکسل استفاده می کند، ایلستریتور از سازه های ریاضی برای ایجاد طرح گرافیکی استفاده می کند. به دلیل بردارهای موجود در ایلستریتور و طراحی برمبنای این بردارها این نرم افزار برای طراحی لوگو و همچنین طراحی و چاپ هر چیزی که احتیاج به چاپ در سایز و اندازه های مختلف دارد مناسب است.

مزایای ایلستریتور:

از جمله مزایای این برنامه می توان به حفظ کیفیت اشاره کرد. طرح گرافیکی که توسط این برنامه طراحی شده در اثر تغییر اندازه و سایز کیفیت و دقت خود را از دست نمی دهد و خروجی چاپی آن کیفیت خیلی خوبی خواهد داشت.

اما در مقابل ابن نرم افزار معایبی نیز دارد:

از جمله معایب این برنامه می توان به محدودیت های آن اشاره کرد. به دلیل محدود بودن فیلترها و ابزارهای ویرایش تصویر از این برنامه نمی توان به راحتی برای ویرایش و اصلاح تصاویر استفاده کرد. درصورتی که شما و کارتان ارتباط و نیاز زیادی به اصلاح و ادیت تصویر دارد شاید این نرم افزار نتواند تمام نیازهای کار شما را پاسخگو باشد.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی مفید برای کاریابی

Photoshop فتوشاپ چیست؟

فوتوشاپ را یک نرم افزار اصلاح و ادیت تصاویر و یا طرح های از پیش تولید شده مثل عکس ها می دانند. فوتوشاپ از جمله محبوب ترین برنامه های شرکت ادوبی شناخته می شود و کارایی های فوق العاده آن  یکی از دلایل این محبوبیت چشم گیر است. ویرایش عکس در فوتوشاپ بسیار جذاب و دوست داشتنی است. زیرا ابزارها، فیلترها، جلوه های ویژه و … ای که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد می تواند امکان خلق یک ادیت حرفه ای را برایتان فراهم کند.

مزایای فوتوشاپ:

فوتوشاپ می تواند یک ابزار مناسب و محبوب برای آموزش طراحی گرافیکی، طراحی وب سایت ها و ویرایش عکس باشد زیرا این طرح ها عموما دارای اندازه ثابتی هستند و با تغییر اندازه زمینه کاهش کیفیت فراهم نمی شود. علاوه براین در فوتوشاپ امکان کنترل و ادیت پیکسل به پیکسل طرح و عکس وجود دارد و شما می توانید تمام کار را کنترل کنید که همین امر نشان دهنده قدرتمند بودن این ابزار و کارایی بالای آن است.

معایب فوتوشاپ:

همانطور که پیش از این گفته شد همه چیز در فوتوشاپ از جنس پیکسل است و همین می تواند دلیل کاهش کیفیت خروجی کار در صورت در صرت کمی بالا و پایین شدن و ایجاد تغییرات در طرح شود. پس همانطور که کار کردن با فوتوشاپ می تواند خروجی جذابی ایجاد کند، این کار نیاز به دقت و مهارت دارد.

از فوتوشاپ و ایلستریتور با هم استفاده کنید در بعضی موارد استفاده از فقط یک نرم افزار و آموختن یکی از برنامه های موجود دست شما را در پیاده سازی ایده ها و نشان دادن خلاقیتتان می بندد. شاید لازم نباشد تمام نرم افزارهای طراحی را یادگرفته و استفاده کنید اما شناخت چند نرم افزار کاربردی می تواند به شما در انجام درست و بهتر کارها کمک کند.

برای مثال زمانی که میخواهید به یک تصویر متنی را اضافه کنید بهتر است از ایلستریتور استفاده کنید ولی ادیت عکی را با فوتوشاپ انجام دهید بنابراین به عکس ادیت شده در فوتوشاپ به وسیله ایلستریتور متن اضافه کند و از نتیجه کار لذت ببرید. همه این موارد را به راحتی در پکیج دوره فتوشاپ به راحتی فرا میگیرید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492882