تقویت کتابخانه ها جزو مهم‌ترین برنامه فرهنگی دولت است

معاون اول رئیس جمهور با بیانتقویت کتابخانه ها جزو مهم‌ترین برنامه فرهنگی دولت است،گفت:کتابخانه مرکزی یزد باید بتواند با کتابخانه های بزرگ جهان ارتباط گرفته و بیش از پیش موثر باشد.

 به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با بیان این‌که وی با بیان این‌که ۲۵ سال دوره خیلی طولانی است برای ساخت کتابخانه، افزود: یکی از مشکلات ساخت کتابخانه مرکزی یزد وجود برخی مشکلات با میراث فرهنگی بوده که خوشبختانه رفع شده است.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ویژگی‌های یزد به عنوان شهر میراث جهانی، گفت: یزد نگین تاریخی ایران است و هر فعل و انفعالی در ناحیه تاریخی آن باید با اولویت حراست از تمدن و فرهنگ یزدی برنامه‌ریزی و اجرایی شود.
جهانگیری سازگاری سازه کتابخانه مرکزی یزد با بافت تاریخی و جهانی این دیار را از جمله ویژگی های اجرایی این مهم است، تصریح کرد: ساختمان کتابخانه مرکزی یزد این پیام را که رعایت مقررات میراث فرهنگی برای حراست از بافت تاریخی مهم است را به همگان اعلام کرده است.
وی تقویت نهاد کتابخانه‌ها در حقیقت تلاش برای توسعه فرهنگی جامعه است، تأکید کرد: کتابخانه مرکزی یزد باید بتواند با کتابخانه های بزرگ جهان ارتباط گرفته و بیش از پیش موثر باشد.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که تمام دستگاه‌ها مجاز به افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرسنل را دارند، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم می توانند از این مصوبه استفاده کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1492969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =