۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی کتابخانه گردی از ۱۶ اسفندماه به مدت سه روز در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان : محمد مخدومی  اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ۱۷ اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح ملی کتابخانه گردی به منظور آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح کتابخانه گردی از ۱۶ لغایت ۱۸ اسفندماه در کتابخانه های عمومی ۴ شهرستان استان اجرا می شود، افزود: این طرح در کتابخانه‌های شاخص، تازه تأسیس و بازگشایی شده در شهرستان‌های آبی و زرد استان کردستان برگزار می شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: بر این اساس طرح کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی نبی اکرم(ص) بانه، شهید ملامحمد امینی سقز، شهید مدرس قروه و شهید برهان عالی و ماموستا قانع روستای تنگیسر در شهرستان سنندج اجرا می شود.
مخدومی عنوان کرد: شرکت در طرح ملی کتابخانه گردی مزایایی از جمله اهدای عضویت رایگان به بازدیدکنندگان کتابخانه و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب به مدت یک هفته با شرط بازگرداندن اصل کتاب دارد.
وی همچنین به اجرای طرح پویش« کتابخانه من» اشاره کرد و گفت: این پویش در فضای مجازی و ویژه کتابداران است که تمامی کتابداران با ساخت کلیپ با موضوع معرفی کتابخانه محل خدمت خود می‌توانند در این پویش شرکت کرده و کلیپ کتابخانه خود را در سایت http://samakpl.ir بارگذاری کنند.
مخدومی اضافه کرد: اجرای طرح «درخت یاری» در این هفته نیز از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی است که در آن با همکاری و همیاری کتابداران در فضای سبز کتابخانه های عمومی درخت کاشته می شود.
گفتنی است استان کردستان در حال حاضر دارای ۸۲ باب کتابخانه عمومی فعال است که از این تعداد ۵۲ باب نهادی و بقیه مشارکتی است و بالغ بر ۴۰ هزار عضو از خدمات این نهاد فرهنگی استفاده می کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =