مشکل مهم چند نرخی بودن آرد در اصفهان/استفاده از کنجد ممنوع است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: چند قیمتی بودن آرد در اصفهان مشکل مهمی است که باید از ریشه و به شکل اساسی رفع شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه گرانی دلایل متعددی دارد، اظهار داشت: تحریم، افزایش قیمت دلار و دلایل عدیده در گرانی اقلام و کالا موثر است و لازم است متناسب با گرانی ها افزایش دریافتی حقوق کارکنان هم انجام شود.

وی افزود: هر کیلو مرغ در شهرستانهای استان اصفهان با قیمت ۲۲ هزارتومان به ازای هرکیلو به فروش می رسد و در اصفهان هم با قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده میوه تنظیم بازار شب عید نوروز اعم از سیب و پرتقال فراهم شده است و نظارت کامل بر بازار شب عید اصفهان اعمال می شود که شاهد تغییرات زیادی در قیمتها نباشیم.

وی اضافه کرد: قرار شد نانوایی هایی که به صورت یارانه پز هستند از هیچ گونه ماده ای بر روی نان اعم از کنجد استفاده نکنند، خوشبختانه نان با قیمت مصوب در استان اصفهان عرضه می شود.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه وضعیت آرد هنوز ابهاماتی دارد، تصریح کرد: چند قیمتی بودن آرد در اصفهان مشکل مهمی است که باید از ریشه رفع شود؛ سالانه ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه نان پرداخت می شود که در استان اصفهان بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به دو نوع نان آزادپز کامل و یارانه پز در اصفهان گفت: تمام تلاش ما بر این است که یارانه تخصیص یافته به نان به مصرف کننده واقعی یعنی مردم برسد.

سرانه مصرف نان در استان اصفهان از کل کشور کمتر است

وی افزود: سرانه مصرف نان در استان اصفهان داز کل کشور کمتر است و بالغ بر ۶ کیلو آرد مصرفی در استان اصفهان به ازای هر نفر در سال است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =