نیروهای یمنی چند منطقه مارب را تصرف کردند

ایرنا نوشت: نیروهای یمنی در ادامه پیروزی های اخیر در مارب، چند منطقه استراتژیک و سوق الجیشی را در شمال غرب مارب به تصرف خود در آوردند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری المیادین، نیروهای یمنی توانستند بلندی های استراتژیک «حمه ذیاب» را به کنترل خود در آورند.

یک منبع نظامی همچنین از کنترل نیروهای یمنی بر بلندی های النضود در جبهه العلم در شمال مارب خبر داد.

این منبع گفت که در این حمله شماری از نیروهای منصور هادی (رئیس جمهوری مستعفی) و ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به حزب اصلاح در جریان پاکسازی این مناطق کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که آژانس مطبوعات یمن روز گذشته (شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند. 

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی دو روز گذشته توانستند پس از تحمیل خسارات سنگین به نیروهای متجاوز سعودی علاوه بر سیطره بر سلسله ارتفاعات «الجبلیه»، دامنه کنترل خود بر سد مارب را از سمت ضلع شمالی را گسترش دهند. 

همچنین گزارش شده است که طی ساعات گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چندین بار با انجام حملات وحشیانه، منطقه «الکساره» در استان مارب یمن را بمباران کردند. 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند. 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =