۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
چرا باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

مطالعات نشان می‌دهد که رایحه عطرها روی خلق و خوی ما تاثیر می‌گذارد و سبب بالارفتن اعتماد بنفس می‌شود. استفاده مکرر از عطر و ادکلن موجب می‌شود شما همیشه در میان افراد متمایز باشید و در یاد آن‌ها با رایحه‌ای خوش بمانید. بوی خوش لباس‌ها و بدن، یکی از مسائل مهم در سبک زندگی افراد است؛ به همین دلیل تلاش کرده‌ایم در این مقاله دلایلی برای استفاده از عطر و ادکلن را به شما ارائه دهیم.

ایرانیان، مردمانی که از دیرباز تا امروز از عطر استفاده می‌کردند

در طول تاریخ و سال‌ها بعد از پیدایش تمدن، انسان‌ها شروع به استفاده از عطر کردند. مورخان ساختن اولین عطر را به شخصی بنام تپوتی از اهالی بین‌النهرین که 1200سال قبل از میلاد مسیح می‌زیست، نسبت داده‌اند. درهمان سالهای ابتدایی استفاده از عطر درمیان جوامع رواج پیدا کرد، ایرانیان و رومیان بیشتر از مردم دیگر تمدن‌ها از این مایع خوش رایحه استقبال کردند. نکتۀ جالب این است که ایرانیان نیز در تاریخ، برای تولید عطر تلاش‌های مهمی انجام دادند و اولین مردمانی بودند که  از رایحه‌های مشک، گل و گیاهان خوشبو، مرکبات، چوب‌ها و غیره، به عنوان عطر استفاده کردند.

چرا باید از عطر استفاده کنیم؟

رایحه‌ها تاثیر زیادی در ذهن افراد می‌گذارد؛ با استفاده از یک رایحه خوش، در ذهن دیگران با خاطره‌ای خوش خواهید ماند. همچنین، بو یک فاکتور مهم در قرارهای ملاقات اول است که ‌می‌تواند شخصیت شما را بسازد؛ پس بهتر است که همیشه از عطر و ادکلن استفاده کنید تا دیگران رایحه‌ای خوش را از شما به‌خاطر داشته باشند.

عطرها می‌توانند نشان دهنده حال و هوای شما باشند

عطرهای متفاوت می‌توانند حال و هوای شما را تغییر دهند، روحیه شما را تقویت کنند و می‌توانند در اولین دیدارها شما را به‌خوبی معرفی کنند. به عنوان مثال استفاده از ادکلن‌هایی که رایحه سرد دارند، می‌تواند به شما احساس آرامش دهد و یا استفاده از ادکلن‌هایی با رایحه گرم،  انرژی شما را بالا می‌برد و خستگی را از شما دور می‌کند.

چرا باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

عطرها جذابیت استایل شما را بالاتر می‌برند

استفاده از عطر و ادکلن، روی جذابیت استایل شما نیز تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که افراد خوش پوش زمانی‌که از عطر استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر از وقتی که از عطر استفاده نمی‌کنند، توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند. ترکیب خوش پوشی و رایحه خوش، موجب بالارفتن جذابیت شما می‌شود.

عطرها به شما اعتماد بنفس می‌دهند

هنگامی‌که برای نخستین بار وارد محیط جدیدی می‌شوید، بوی خوش باعث غلبه شما به محیط اطراف می‌شود و به شما اعتماد بنفس می‌دهد. مولوکول‌های عطر به سرعت در هوا پخش می‌شوند و در هنگام

عمل دم در فرآیند تنفس، وارد ریه می‌شوند؛ همین نکته سبب می‌شود، اعتماد بنفس شما بالا برود و در مرکز توجه افراد قراربگیرید. تحقیقات نشان داده‌ که برای غلبه بر اضطراب و استرس، استفاده از عطرها می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

عطر مخصوص شما، امضای شماست

پیدا کردن یک رایحه خوش که مخصوص شما باشد به مانند امضای شما می‌تواند شخصی و تاثیرگذار باشد. برای انتخاب عطر مخصوص خود کار دشواری ندارید؛ البته دقت کنید که برای رسیدن به این انتخاب نیاز است که حتما شما قبل از این انتخاب، عطرهای مختلفی را امتحان کرده باشید تا به رایحه موردعلاقه خود برسید. دقت کنید داشتن عطر مخصوص به این معنا نیست که دیگر نباید از عطرهایی با رایحه‌ متفاوت، استفاده کنید؛ هرچند وقت می‌توانید عطر متفاوتی را نیز امتحان کنید.

 عطر و ادکلن هدیه دهید

چرا باید از عطر و ادکلن استفاده کنیم؟

هدیه دادن عطر و ادکلن در مناسبت‌های مختلف، همیشه یک گزینه جذاب به حساب می‌آید. اصلا به این خرافه که می‌گویند "عطر و ادکلن هدیه ندهید، زیرا باعث جدایی می‌شود" توجه نکنید. برای این استدلال پوچ، هیچ دلیل و منطقی ندارد و خرافه‌ای است که بین مردم جا افتاده است. از آن جایی که رایحه خوش باعث افزایش اعتماد بنفس می‌شود، با خرید عطر و ادکلن به عنوان هدیه، می‌توانید اعتماد بنفس را هدیه دهید.

خرید اینترنتی عطر را تجربه کنید

این روزها باوجود مراکز خرید آنلاین، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای تهیه لباس، ادکلن، لوازم آرایش، لوازم و محصولات موردنیاز خود، روش خرید اینترنتی را به عنوان یک روش مطمئن، سالم و دور از ترافیک انتخاب، و در زمان و هزینه خود صرفه‌ جویی کنند. هنگام خرید آنلاین عطر، می‌توانید در ابتدا تحقیق کنید که چه عطری برای شما مناسب است و سپس از نظرات و تجربیات دیگر کاربران استفاده کنید. همچنین برای انتخاب رایحه موردعلاقه خود می‌توانید در قسمت مشخصات محصول، ترکیبات و اسانس عطر را بررسی کنید.

برای اینکه جذابیت خود را بالاتر ببرید، استفاده مداوم از عطر و ادکلن را ازیاد نبرید تا با رایحه خوش در خاطره‌های افراد بمانید. در این مقاله تلاش کردیم دلایل نیاز به استفاده از عطر و ادکلن را به شما ارائه دهیم. برای خرید بهترین عطر و ادکلن‌های مردانه و زنانه می‌توانید به مرکز خرید آنلاین بانی مد مراجعه نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493261