شما نظر دهید/ حذف دفترچه‌های بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از ابتدای اسفندها اجرایی شد.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه امکان‌پذیر شد و در عین حال پزشک می‌تواند یا از نسخه نویسی الکترونیک استفاده کند و یا در سربرگ خودش نسخه بنویسد و اینگونه فرد به هرجا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین اجتماعی دریافت می کند.

دو هفته بعد از اجرایی شدن این طرح همچنان اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد و گویا مشکلاتی برای بیمه‌شدگان طی این مدت بوجود آمده است،‌ نظر شما دراین‌باره چیست؟ اگر مشکلاتی در این خصوص داشته‌اید و یا تجربه شما بدون مشکل بوده،‌لطفا در قالب کامنت زیر همین خبر برای ما بنویسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    44 0
    در درمانگاه ویژه بیمارستان خورشید اصفهان یک کاغذ چاپ شده که: "به دلیل ابلاغ نشدن حذف دفترچه از طرف وزارت بهداشت، بیماران بدون دفترچه به صورت آزاد حساب می شوند."
    • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      درود متاسفانه یک کار بدون برنامه ریزی و سرسری از سوی تامین اجتماعی صورت گرفته که بدون هماهنگی با وزارت بهداشت و اجماع نمایندگان درمانی کشور تیری در تاریکی بود چرا که در طرحی به این بزرگی باید همه بخشهای درمانی کشور را فرا میخواند نه یک سازمان بیمه ای دست عملی اشتباه بزند و منتظر همکاری همه جانبه کشور بشود که اکنون دوباره مردم عزیز کشورم به خاطر اشتباهات بچه گانه یک سازمان به زحمتهای فراوان افتاده اند دلیل هم اکنون بیش از نود درصد مردم با کلینیک های دولتی سرو کار دارند و این مراکز حتی اگر دارای یک دستگاه کامپیوتر برای اتاقشان باشند زیرساخت شبکه ای برای تمام کامپیوترها وجود ندارد دلیل ایا تدابیری جهت همکاری پزشکانی که علاقه ای به دریافت دفترچه ندارند با وجود پرداخت دیر به دیر سازمان بیمه انجام شد که پزشکان محترم با انگیزه از این طرح حمایت کنند خیر حتی پزشکان حاضر به فکر کردن به این موضوع نیستند دلیل ایا سازمانهای مرتبط حاضر به همکاری با یک سازمانی که همه جامعه درمانی را به چالش کشیده است هستند دلیل چه شرایطی برای داروخانه ها قائل شدند که ایا همان موقع هزینه کل داروهای با کاغذ دفترچه پرد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    62 0
    به دلیل رسوایی مالی که چند سال پیش در سازمان تأمین اجتماعی شاهد بودیم و همچنین به دلیل شواهد عینی و کیفیت پایین خدمات ارائه شده و به علاوه افزایش بی رویه حق بیمه اخذ شده از کارفرماها که شدیدا تأثیر منفی بر روی بازار کار گذاشته و رغبت پایین کارفرمایان به بیمه کردن نیروی کار را سبب شده، به هیچ وجه اعتمادی به این سازمان و تصمیماتش ندارم.
  • DE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    46 1
    بنده به یک درمانگاه مراجعه کردم گفت ما همچنان دفترچه می‌گیریم
    • DE ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      23 0
      من هم با همین مشکل برخوردم
  • DE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    34 4
    قطعا حذف دفترچه کاغدی خوب است اما اگر درست انجام شود
  • آصف IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 0
    چند بار نظر دادم ولی میگوید کد امنیتی اشتباه است اول زیارتتان را اصلاح کنید بعد دفترچه های تامین اجتماعی را
  • آصف IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    33 0
    هیچکدام از تصمیمات شما به نفع بیمه شدگان نبوده
  • هادی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    26 0
    تکلیف اسناد مورد درخواست بیمه های تکمیلی چه می شود؟
  • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    39 0
    سلام عليكم متاسفانه فقط حرف است حرف، حرف، حرف ظاهرا 42 سال حرف تحویل مردم دادند به مزاجشون خوش آمده چرا مردم را نادان فرض میکنید عملا هیچکاری انجام نشده
  • آزاد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    17 0
    با سلا مث تمام برنامه هاي پيشنهادي دولتها بدون پشتوانه علمي و عملي و فقط براي رفع تكليف. در اين مواقع هم دود اين بي برنامه گيها به چشم ملت بدبخت ميرود
  • داریوش IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    7 29
    طرح بسیار خوبی است که از سال های قبل قرار بود اجرایی شود اما به هر دلیل تا این زمان به تاخیر افتاده. اجرای این طرح برای بیمه شدگان و بازنشستگان هم بسیار خوب است و آنها را از ایستادن در صفوف طولانی شعب و کارگزاریها برای دریافت دفترچه ها ی کاغذی به ویژه در زمان کرونا رها می کنه. شروع و ادامه این اقدام شجاعت می خواد چرا که مخالفان سرسختی دارد ، اونهایی که موضوع شفافیت دارو و درمان ، منابعشون رو تهدید میکنه...
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      1 0
      اونهایی که منفی دادن منظورشون اینه که یعنی تا کی به سیستم قدیم باید کار کنیم...باید از یه جا تغییر کنیم و مدرن بشیم دیگه...
  • علی یک پرستار IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    39 0
    هدف تامین اجتماعی برای این است که هزینه دفترچه رو نپردازد.کاغذ بازی مثل سابق است.بار کار و هزینه افتاده بر دوش بیمارستان.الان به جای 3 برگ دفترچه 3 برک گاغذ آ چهار جهت نوشت نسخه دارویی و ویزیت پزشک و بیمه تکمیلی استفاده میشود.زیر ساخت الکترونیکی اصلا اماده نیست
    • DE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      20 1
      موافقم
  • محمدرضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    29 0
    حالا نه پزشک دفتر رو قبول می کنه و نه داروخانه کلا آزد شد به نفع بیمه
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 2
    پس چرا هنوز حذف نشده دفترچه؟
  • رضا مرتضوی DE ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    26 0
    دفترچه من تمام شده است،‌ وقتی به مراکز درمانی مراجعه میکنم میگویند باید دفترچه داشته باشید از طرفی تامین اجتماعی گفته است نباید برای تمدید دفترچه مراجعه کنی، من چه باید بکنم؟
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    32 1
    وقتی زیر ساخت ندارید چرا مردم رو گرفتار می کنید؟دکتر برام دارو نوشته توی برگه خودش رفتم داروخانه می گه به ما چه،ما آزاد حساب می کنیم
    • DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      2 17
      اتفاقا ساختار خیلی هم درست است، شما همیشه معترض هستید
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    18 2
    یک نظر سنجی هم درباره داروها و داروخانه ها بذارید.چرا مثلا قیمت یک قرص ساده استامینوفن توی یک محله و در دو داروخانه مختلف متفاوت هست؟شرکت یک شرکت هست و محله هم یک محله.کلا هر کسی برای خودش هر قیمتی می خواد می ده
  • DE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    5 11
    کار خوبی است اگر درست اجرا شود
  • DE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    13 1
    متاسفانه مثل اغلب طرح ها مشکلاتش بسیار زیادتر از فوایدش است
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    کدوم حذف ؟هر جا می رید ازت دفترچه می خوان
  • من IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    خوبه هر بار ملت رو مشغول کنید با یه گرفتاری .ی بار یا بورس ،ی بار با بنزین، ی بار...
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بیمه تکمیلی فقط دفتر چه رو قبول داره وگرنه کسری مدارک میزنه
  • مازیار IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    هیچ زیر ساختی برای این منظور اندیشیده نشده است.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    اگر زیرساختهای آی تی فراهم باشد خوبه
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بخاطر کنترل مصرف دارو و مالیات بر پزشکان من این روش را به وزارتخانه پیشنهاد دادم اگر درست اجرا بشه هم مالیات از پزشکان گرفته میشه هم مصرف دارو و قاچاق دارو کنترل میشه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بسیار عالی به ضرر دزدها هست
  • بینام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    هیچ طرحی تو این مملکت درست اجرا نمیشه و کارآیی نداره چون زیرساخت نداره و فقط درحد حرفه و هیچگونه پشتوانه ای نداره. اینکار عملا درگیری و گرفتاری مردم رو زیادتر میکنه وداروخانه دار هم میشه چوب دوسر طلا. فقط تامین اجتماعی نفع میبره ولاغیر
  • ایلیا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    الان درمانگاهی که کامپیوتر نداره میخواید چکار کنه قیمت یه کامپیوتر ضعیف حداقل ۱۵ میلیون هست
  • سعید ش IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    هزینه چاپ دفترچه رو انداختن گردن داروخانه و بیمارستان. هدف داشتن آمار و کنترل ارائه خدمات درمانیه. متاسفانه امکان تقلب و دزدی از کد ملی دیگران زیاد شده
  • فرشید IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    نه داروخانه قبول میکنه....نه بینارستانها....این طرح فعلازیرساخت های لازم برای اجرایی کردن راندارد
  • حمید IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    طرحهای آبکی که فقط مردم تو این وضعبت کرونا مردم به دردسر انداخته
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    طرح خیلی خوبی است بشرط انکه با مراکز درمانی هم هماهنگ شوند.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    19 0
    دفترچه بیمه حذف نشود بهتر است به شرط آنکه اعتبار دفترچه تا آخرین برگ دفترچه باشد و نیاز به تمدید اعتبار دوره ای و چند باره یک دفترچه نباشد. وقتی دفترچه حذف شود ما متوجه نمی شویم داروخانه دارو را چگونه قیمت گذاری نموده و اصلاً مشخص نمی شود کدام دارو با تعرفه بیمه قیمت گذاری شده و کدام دارو با قیمت آزاد! ضمن اینکه استفاده از نسخه اینترنتی مشکلات خاص خودش را دارد از جمله دسترسی نداشتن برخی پزشکان طرف قرارداد به اینترنت ، کندی و پهنای کم اینترنت ، طولانی شدن مدت پذیرش بیماران ، نامشخص بودن و شفاف نبودن قیمت گذاری خدمات پزشکی برای بیمار و احتمال سوء استفاده از بیماران به ویژه از بیماران کم سواد و کهنسال و آزاد حساب کردن خدمات برای آنان!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    2 0
    با حذف دفترچه موافقم
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    یک مرکز درست کنید و ببینید ضمن احترام به دکتر های باوجدان پزشکها چقدردر ساعت نسخه صادر می کنند .
  • میلاد IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    ضعیف‌ بوده
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    برای بچه ها و افراد زیر ۱۸ سال کارت سلامت بدهند شناسنامه ممکنه گم بشه
  • ایرانی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    حالا یه چند وقتی مردم پول درمان را از جیب بدهند ببینند که بیمه ها چه میکشند بعد هم دوباره برمیگردیم به همان دفترچه بیمه های سابق.
  • م.س IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    بنده بیمه اختیاری دارم سرموقع پرداخت کردم حق بیمه را درست از زمان اجرای طرح کذایی و مزخرف استعلام بیمه هر بار مراجعه می کنم میگن بیمه رد نشده در صورتی که با دفترچه این اتفاق نمی افتاد چون دولت کارش همیشه گند زدنه به همه چیزه اون از بورس اون از ماشین اون از خونه اون از تخم مرغ اون از مرغ اینم از بیمه
  • سیروس GB ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    بدون مطالعه و توجه به مردم،مشکلات جدیدی رو واسه مردم درست کردن.وقتی مقام مسیول در تلویزیون میگه نسخه را روی یک کاغذ باطله هم قبول میکنیم عمق فاجعه رو میبینید.کاغذ باطله !!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه ؟ آخه بیمه تامین اجتماعی چی رو پوشش میده ؟ دفترچه اش فقط در حکم دفتر یاداشت هستش . خیلی از داروها که شامل بیمه نیستن تازه اونهایی که شامل بیمه میشه هم فقط مبلغش رو رند میکنه مثلا به جای 34 تومن 30 تومن میشه.بیشتر دکترهای متخصص و دندانپزشک ها هم دفترچه بیمه تامین اجتماعی رو قبول نمی کنند. من نمی دونم این تامین اجتماعی با 30 درصد حقوق ما که هر ماه اخذ میکنه چکار میکنه ؟
  • علی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    خیلی مزخرفه بیمه تکمیلی رو چکار کنیم
  • بنده خدا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    هر سیستم جدیدی تا جا بیفته مشکلاتی داره اما در عمل حذف دفترچه های بیمه از مصرف فراوان کاغذ و ملزومات چاپ جلوگیری می کند، بیمه شدگان بابت تمدید دفترچه ها معطلی و هزینه ایاب و ذهاب ندارند، از حضور جمعیت در کارگزاری های بیمه نیز جلوگیری می کند، دست به دست شدن دفترچه ها در بیمارستان، درمانگاه و داروخانه و . . . هم از پراکندگی ویروس و بیماری های احتمالی جلوگیری می کند. امید که زودتر مشکلات احتمالی نیز برطرف شود
  • اسماعیل IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    زیر ساختها بسیار ضعیف چه در مطب یا درمانگاه و نیز داروخانه و بیمارستانها حتی مشکل نت هم که الی ماشا الله
  • نوروزی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    کار بسیار غیر کارشناسانه است و زیر ساخت آن هنوز در مراکز درمانی تعریف نشده و بیماران را با مشکل زیاد مواجهه کرده است. اکثرا تو این شرایط اقتصادی و کرونا باید آزاد پول بدهند. تامین اجتماعی فقط به فکر خودش هست و دلش برای مردم نسوخته، بسیار بسیار کار غلطی هست.
  • میثم امینی از ورامین IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    با سلام حداقل من که دو سالی هست که بیکارم بهر دری هم زدم کاری پیدا نکردم از طرفی با حدود 12 سال سابقه بیمه مجبورم به هر طریقی ماهیانه پول بیمه را بپردازم تنها خواهشم این است که حداقل امسال رو افزایش قیمت بیمه در کارگزاریها نداشته باشیم
  • محمدرضا IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    به امید خدا در آینده نزدیک اصلا بیمه هم جمع میشه و عدالت کامل برای همه برقرار خواهد شد!
  • امین عابدی IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    تامین اجتماعی امکان اعتبار خود کار دفترچه را ندارد میخواهد دفترچه حذف کند بااا مردم را اذیت نکنید خوب نیست این کار
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    حذف دفترچه به صورت سراسری مشکل ایجاد کرد.