خشم رسانه‌های سعودی از واکنش پنتاگون به حمله نیروهای مقاومت به عین‌الاسد

ایرنا نوشت: رسانه های سعودی که بخاطر از دست دادن دونالد ترامپ این روزها حال و روز خوشی ندارند، حالا به هر اتفاقی در واشنگتن که در راستای اهداف و امیالشان نباشد، گیر می‌دهند که تازه‌ترین آن تلاش برای تحقیر سخنگوی پنتاگون است که گروه‌های مقاومت عراق را به شکل مستقیم به حمله به عین الاسد متهم نکرد.

العربیه در گزارشی در این خصوص به حملات تند و انتقادی جمهوری خواهان و نئوکان ها استناد کرده که جان کربی سخنگوی پنتاگون در دولت بایدن را به دلیل اینکه بطور مستقیم و صریح نیروهای مقاومت را به حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق متهم نکرده است، به تندی سرزنش کرده اند.

العربیه با یادآوری سیاست دولت ترامپ در چنین مواقعی می نویسد: "دولت پیشین آمریکا این گونه حملات موشکی را به گروه‌های تحت الحمایه تهران نسبت می‌داد."

تد کروز سناتور جمهوری خواه، شامگاه جمعه گذشته در حساب توئیتر خود، ویدئویی از کنفرانس خبری کربی را که در آن حاضر نشد واژه شبه نظامیان وابسته به ایران را بکار ببرد، نشر کرد و او را فردی "گیج با لکنت زبان" توصیف کرد.

رسانه سعودی این واکنش کربی را در پاسخ به سوال خبرنگار "بی میلی آشکار کربی در ربط دادن شبه نظامیان ایران به حمله به عین الاسد" خواند و نوشت، این موضوع انتقادات گسترده‌ای را در رسانه‌ها در پی داشت، زیرا بسیاری از مفسران و منتقدان بر این باور بودند که سخنگوی پنتاگون برای توصیف چنین حملات موشکی درعراق، از اصطلاحات رایج دولت ایالات متحده، اجتناب کرده است.

سعودی ها که ادامه سیاست های توسعه طلبانه خود را در منطقه که با سرمایه گذاری کلانی آغاز شد، با رویکرد جدید واشنگتن در خطر می بینند، این روزها به هر موضوعی  آویزان می شوند تا به دولت جدید بایدن نیشی زده باشند.

پس از آنکه هفته گذشته نهادهای اطلاعاتی آمریکا، گزارش خود را در خصوص قتل قاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که سال  2018 در کنسولگری عربستان در استانبول قطعه قطعه شد، منتشر کردند، لحن سعودی ها نیز تندتر شده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    26 18
    چقدر احمقند فکر می کنند می تونند برای اربابشون رجز بخونند . همونطور که اجنبی ها اونا رو سر کار اوردند همونطور هم مثه یک آشغال برکنارشون می کنند
  • h NL ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    امریکاییها دیر خواهند فهمید این وحشی های بربر حاکم بر شبه جزیره چه درندگان خاصی هستند .
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    چرا به کوچکترین مسئله خوشحالید!!!!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    خودشون دارن میگن کار خودشون بوده یا اسراییل
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    یادشان رفته دولت قبلی سران عربستان رو گاو شیرده خطاب میکرد.هم ثروت عربستان رو به تاراج میبرد هم گاو خطابشون میکرد.بایدن هم باید مثل دونالد یک اسم برای اینها انتخاب کنه بلکه آرام بگیرن
  • ایراندوست IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    کاری به درستی یا اشتباه بودن کارهای سیاست مدارهای کشور خودمون ندارم ولی این چند ساله نشون داده و ثابت کرده که عربستان به تنهایی هیچ عدد و رقمی نیست و برای داشتن احساس امنیت همیشه به قدرتهای اول جهان متوسل شده.