در بازار سکه و طلا همه فروشنده‌اند/ پیش‎بینی یک فعال بازار از روند قیمت‌ها

بازار سکه و طلا در یک هفته اخیر شاهد نوسانات قیمتی و ریزش نرخ‌ها بوده به طوری که سکه بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت و طلای ۱۸ عیار نیز هم در مرز ریزش از کانال یک میلیون تومان قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، نوسانات نرخ ارز و کاهش قیمت انس جهانی سبب شد تا طلا و سکه روند نزولی را طی کنند به طوری که در نیمه هفدهمین روز اسفندماه هر سکه امامی با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: 

قیمت سکه، طلا و ارز ۹۹.۱۲.۱۷/ طلا از کانال یک میلیون تومان عقب می‌نشیند؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت امروز بازار سکه و طلا به خبرآنلاین گفت: قیمت انس جهانی به دلیل تعطیلی یکشنبه‌‍‌ها تغییری نکرده اما در مقابل شاهد روند کاهشی نرخ ارز در بازار هستیم.

محمد کشتی‌آرای افزود: تقاضا در بازار نیز در حال کاهش است و می توان گفت در یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت طلا و سکه بودیم. وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به روند نزولی قیمت ارز و انس جهانی، شاهد افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای آینده نباشیم. وی ادامه داد: قیمت ها نسبت به دیروز و همچنین روزهای گذشته کاهش داشته و این مساله نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای هر کدام از قطعات سکه و همچنین طلا در بازار است.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نرخ سکه در یک هفته

وی تصریح کرد: سکه طرح قدیم امروز به نرخ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می شود. وی ادامه داد: هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای درباره میزان کاهش نرخ طلا و سکه در هفدمین روز اسفند نسبت به مدت مشابه هفته قبل توضیح داد: امروز نسبت به یکشنبه هفته پیش، قیمت سکه حدود ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه به طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان ، ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی هم ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

وی گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در مقایسه به مدت مشابه هفته قبل ۷ هزار تومان پایین آمده است.گفتنی است به دلیل کاهش تقاضا در بازار شاهد کاهش حباب سکه در بازار هستیم به طوری که اکنون حباب سکه تمام به ۳۰۰  تومان ، نیم سکه به یک میلیون و ۱۲۷هزار تومان، ربع سکه به یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان و سکه های گرمی به یک میلیون و ۳۴هزار تومان رسیده است.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =