مجلس ۹۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای عدالت در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : خلیل بهروزی‌فر ، درباره بازنگری صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان مصوبه‌ای در مجلس به تصویب رسید مبنی بر اینکه ورودی و خروجی صندوق و موجودی آن مشخص شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان داشت: مبالغ و درصدهایی که از حقوق کارکنان و بازنشستگان به صندوق واریز می‌شود باید شفاف‌سازی شده و به کسانی که عضو صندوق هستند خدمات ارائه دهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصریح کرد: با اجرای مصوبات مذکور نظارت مجلس بر صندوق ذخیره فرهنگیان افزایش می‌یابد و افرادی که در این حوزه مرتکب تخلف شوند مجازات می‌شوند.

وی درباره اختیاری شدن خدمت وظیفه سربازی افزود: این امر به صورت جدی بررسی نشده و در حد پیشنهاداتی عنوان شده است لذا اگر محقق شود ستادکل نیروهای مسلح باید ساز و کاری را برای این امر تعریف کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ۹۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ برای اجرای عدالت در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و تلاش ما این است که این اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی عملیاتی شود.

خلیلی با بیان اینکه مشوقاتی برای رشد آمار جمعیت کشور و منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده ابراز داشت: مجلس پیشنهادات دولت در این رابطه را با پختگی بیشتری اصلاح کرده و در این زمینه مصوباتی همچون وام ازدواج و وام فرزندآوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال در لایحه بودجه در تبصره ۱۸ و ۱۹ برای بحث کسب و کار، ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی مبالغ تقریباً خوبی نسبت به سال‌های گذشته آورده شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه اعتبارات موجود در این ۲ تبصره حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: با تخصیص این اعتبارات مناطقی که درصد محرومیت و نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر است مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای روکش جاده‌های بین روستایی، روستایی و پروژه‌های شهرستانی تخصیص منابع خوبی نسبت به سال‌های گذشته صورت گرفت؛ ۴ بانده کردن جاده ملاسرا-شفت، ۵ کیلومتر از آسفالت چوبر-امامزاده ابراهیم، جاده سیاهمزگی و حدود ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مربوط به طرح ابرار از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ مقدار ۲ میلیون تن قیر رایگان برای توزیع در سطح کشور مصوب شده است اظهار داشت: پروژه‌های مذکور پس از تعیین تکلیف شدن قیر رایگان مورد توجه قرار می‌گیرند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات آب شرب مناطق روستایی شفت مقدمات اقدامات صورت گرفته و بنابر این است که بخشی از این کار توسط مردم و بخشی از طریق شرکت آب و فاضلاب اجرایی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =