عراقچی: راه بازگشت آمریکا به برجام لغو تحریم‌ها است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اگر آمریکا در ادعای خود برای بازگشت به برجام جدی است راه آن ساده است به توافقی که از آن خارج شده است، بازگردد و به تمامی تحریم‌ها علیه ایران خاتمه دهد.

به گزارش خبرآنلاین، "هرالداستاد"، نماینده ویژه نروژ در امور سوریه و عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است روز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات جاری در عراق و سوریه و راه‌های مقابله با عوامل ناامن ساز در منطقه، خصوصا گروه‌های تروریستی تکفیری بحث و گفت وگو کرد.

عراقچی در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم همکاری های دوجانبه با نروژ در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین المللی، اظهار داشت: امنیت و ثبات در محیط همسایگی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کشورمان از هر گونه تلاشی در این خصوص مضایقه نخواهد کرد کما اینکه بنا به دعوت دو دولت عراق و سوریه نقش بی بدیلی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در آن کشورها ایفا کرده است.
 
وی در این دیدار همچنین به موضوع برجام به عنوان بزرگترین دستاورد دیپلماسی در منطقه آشوب زده غرب آسیا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکا در ادعای خود برای بازگشت به برجام جدی است راه آن ساده است، به توافقی که از آن خارج شده است بازگردد و به تمامی تحریم‌هایی که در دولت گذشته آن کشور علیه ایران برقرار شده است خاتمه بخشد و جمهوری اسلامی ایران نیز همان طور که در بالاترین سطح اعلام داشته است پس از راستی آزمایی اقدامات آمریکا، به تمامی تعهّدات برجامی خود باز خواهد گشت.

نماینده ویژه نروژ در امور سوریه و عراق در این دیدار با تشریح اقدامات انسان دوستانه آن کشور در منطقه، علاقه مندی کشورش برای ادامه رایزنی‌های سیاسی با جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =