فشار غرب علیه بن سلمان برای آزادی بن نایف

ایسنا نوشت:روزنامه تایمز در گزارشی نوشت رئیس جمهوری آمریکا با فشارهایی برای آزادسازی شاهزاده «محمد بن نایف»، ولیعهد پیشین عربستان از بازداشت خانگی مواجه است.

 روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی آورده است، «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا با فشارهایی برای آزادسازی شاهزاده «محمد بن نایف»، ولیعهد پیشین عربستان از دست مقامات این کشور مواجه است.

تایمز در گزارش خود افزود که بن نایف، متحد اصلی ایالات متحده آمریکاست و اکنون پس از آنکه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی وی را حبس کرد و به زور ولایتعهدی را از وی گرفت، در شرایط دشواری قرار دارد.

این فشارها بر بایدن پس از آن صورت می‌گیرد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره کشته شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول منتشر کرد و در آن تصریح کرد که این جنایت با موافقت بن سلمان روی داده است.

همچنین این فشارها همزمان با تصمیم دولت جدید آمریکا برای ارزیابی مجدد مناسبات تنگاتنگ خود با عربستان مطرح می‌شود.

محمد بن نایف که پس از ولیعهدی بن سلمان به شدت زیر نظر گرفته شده است، در اردوگاه نظامی در مرکز عربستان بازداشت شد؛ مرکزی که دولتمردان سعودی برای گپ‌وگفت و استراحت در صحرا بدانجا می‌روند.

به گفته منابع آگاه، شاهزاده بن نایف که ۶۱ ساله است، پس از انتقال به اردوگاه نظامی به مدت شش ماه در حبس انفرادی تحت شکنجه قرار گرفت.

وی در این مدت ۳۸ کیلوگرم لاغر و زخم‌هایی در پاهایش نمایان شد. به نوشته این روزنامه انگلیسی، بن نایف که تا پیش از این بدون هیچ مشکلی راه می‌رفت، پس از بازداشت در اردوگاه نظامی مذکور به سختی راه می‌رفت و بر عصای شخصی خود تکیه می‌کرد.

در همین رابطه، منبعی آگاه گفت: پس از انتشار گزارش‌هایی درباره وضعیت جسمانی وخیم بن نایف و شکنجه‌ها علیه وی، بسیاری از این موضوع احساس نگرانی عمیق می‌کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =