کشف ۳۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در سال جاری در کاشان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در سال جاری در کاشان کشف و ضبط شد.

محمد مهدی شریفی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: بیش از ۱۲ هزار نهال از ابتدای هفته منابع طبیعی در کاشان به صورت رایگان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه این نهال ها شامل زیتون، کاج، سرو و غیره است، ابراز داشت: تشکل ها، نهادها و همچنین مردم می توانند با مراجعه به اداره منابع طبیعی کاشان این نهال ها را تحویل بگیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به قطع درختان در کاشان بدون مجوزهای قانونی تصریح کرد: برای قطع درختان حتی در اراضی و باغات شخصی مجوز اداره جهاد کشاورزی و برای حمل چوب آنها مجوز اداره منابع طبیعی لازم است در غیر این صورت محموله به عنوان قاچاق محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلو چوب قاچاق در کاشان کشف شد، خاطرنشان کرد: این محموله های بیش از ۶۶۵ میلیون ریال ارزش داشتند.

افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در کاشان

شریفی همچنین از افتتاح بزرگترین طرح جنگلکاری شمال استان اصفهان در کاشان خبر داد و بیان داشت: این طرح در هفته منابع طبیعی و در وسعت یک هزار و ۴۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی همچنین از اجرای بزرگترین طرح زراعت چوب استان اصفهان در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این طرح در وسعت دو میلیون متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال اجرا می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با اشاره به اینکه در این طرح به ازای هر هکتار هشت میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اعطا می شود،گفت: طرح زراعت چوب به منظور کاهش برداشت چوب از جنگل های شمال کشور اجرا می شود.

وی همچنین از رفع تصرف حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزا رمترمربع از اراضی ملی در کاشان خبر داد و ادامه داد: این اراضی که بیشتر در مناطق فین، نشلج، مرق و سادیان کاشان بود دارای ارزش ریالی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =