افزایش ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل اعلام کرد: در یازده ماهه گذشته، بیش از ۱۷۲ میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید حجت مدنی گفت: این میزان فرآورده از طریق خط لوله از انبار نفت اردبیل به نیروگاه انتقال یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

وی در باره مصرف نفتگاز بخش غیر نیروگاهی نیز گفت:مصرف در این بخش در بازه زمانی یاد شده ۲۸۵ میلیون لیتر بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به یک و نیم درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، سوخت اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان گاز طبیعی و سوخت دوم آن نفتگاز است.

تامین و توزیع بیش از ۱۴ هزار تن گاز مایع در منطقه اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: از اول فروردین ماه تا آخر بهمن ماه سال جاری بیش از ۱۴ هزار تن گاز مایع در نواحی شش گانه منطقه اردبیل توزیع شده است.

سید حجت مدنی در راستای مدیریت الکترونیکی گاز مایع با زیر ساخت بانکی و همچنین اجرای مطلوب این طرح در منطقه اظهار کرد: در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری به مقدار ۱۴ هزار تن گاز مایع در این استان تامین و توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تعداد ده هزار و ۵۰۰ خانوار مصرف کننده نفت سفید و گاز مایع در منطقه افزود: گاز مایع این دسته از مصرف کنندگان از طریق هشت شرکت موزع، ۱۲ باب تاسیسات و ۱۵۳ عاملین فروش گاز مایع توزیع شده است.    
مصرف بنزین با استاندارد یورو ۴ در منطقه اردبیل به ۱۷۴ میلیون لیتر رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف بنزین یورو ۴ در ۱۱ ماهه گذشته امسال در منطقه اردبیل به ۱۷۴ میلیون لیتر رسید.

سید حجت مدنی با بیان مطلب بیان کرد: با توزیع این فرآورده سازگار با محیط زیست به سهم خود از آلاینده های زیست محیطی در شهر اردبیل به شدت کاسته شده و امیدواریم مسئولین امر با کنترل سایر مولفه های تاثیر گذار در آلودگی هوا اعم از خودروهای فرسوده، صنایع و ....شاهد هوای پاک برای شهر و استانمان باشیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد بنزین مصرفی استان از نوع بنزین یورو ۴ و ۵۰ درصد از نوع بنزین بدون سرب می باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به مصرف بنزین با استاندارد یورو ۴ در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری به مقدار ۱۷۴ میلیون لیتر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهدکاهش ۲۱ درصدی می باشیم.

کاهش ۹ درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل از کاهش ۸۰ میلیون لیتری مصرف انواع فرآورده های نفتی طی ۱۱ ماهه گذشته سال ۹۹ در استان خبر داد.

سید حجت مدنی مدیر منطقه در جلسه تجزیه و تحلیل مصرف مواد نفتی در خصوص تامین و توزیع فرآورده های نفتی گفت: در ۱۱ ماهه گذشته سال جاری نزدیک به ۷۸۱ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان اردبیل توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹ درصدی به مقدار ۸۰ میلیون لیتر همراه بوده است.

مدیر منطقه اردبیل در ادامه از آمادگی کامل و ذخیره سازی مناسب در انبارهای نفت منطقه، از تامین و توزیع سوخت بموقع به مراکز صنعتی ، تولیدی، مجاری عرضه سوخت ، کشاورزان و ناوگان حمل و نقل خبر داد.

وی با بیان اینکه در۱۱ماهه گذشته سال۹۹، مقدار مصرف بنزین موتور۲۱درصدو نفت سفید۲۶درصدکاهش همراه بوده است ادامه داد:مصرف نفتگازغیرنیروگاهی نیز کاهش یک درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول درخاتمه درصد میزان مصرف فرآورده های نفتی طی ۱۱ ماهه گذشته سال دربخشهای مختلف، حمل و نقل ۶۰ درصد، حرارتی۴ درصد، برق(نیروگاه) ۲۲ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد، صنایع۲ درصد و پروژه های عمرانی را ۲ درصد اعلام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =