هشدار نسبت به تکرار حوادث چهارشنبه آخر سال

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: امسال با توجه به عادی انگاری‌های موجود در جامعه نسبت به بیماری کرونا، تعداد مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال ۴برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان در خصوص لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی در چهار شنبه آخر سال گفت: طبق آمار موجود، در سالهای ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۱۲ و ۴۴نفر مصدوم ناشی از برنامه های چهارشنبه آخر سال در استان داشته ایم که در چند مورد، این مصدومان دچار قطع و نقص عضو شده اند.

او ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر با اقدامات کنترلی مسئولین امر و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بالاخص از طریق رسانه و فضای مجازی، شاهد کاهش چشمگیری در تعداد فوتی ها و مصدومین سوانح چهارشنبه سوری بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مهدیخانی افزود: در سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده در سطح جامعه، آمار مصدومین تا حدودی نزولی بود ولی امسال با توجه به عادی انگاری های موجود در جامعه نسبت به بیماری کرونا، طبق آخرین آمار رئیس مرکز اورژانس کشور ، تعداد مصدومین مرتبط با چهار شنبه آخر سال تا به امروز ۸۰نفر گزارش شده که متاسفانه ۴برابر سال گذشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در پایان علاوه بر تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی و مثلث طلایی (ماسک، فاصله اجتماعی، شستن دستها) اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا و اشغال بودن تخت های بیمارستانی و اورژانس، در صورت  بروز تروما، سوانح و سوختگی، خدمات رسانی، قطعا با مشکلاتی روبه رو است.

لذا مقتضی است هم استانی های عزیز، خصوصا والدین گرامی نظارت کاملی بر رفتار فرزندان خود داشته و از خرید، تهیه و ساخت ادوات و مواد منفجره خطرناک  توسط آنها ممانعت کنند. همچنین خروج از منزل در شب چهارشنبه آخر سال محدود شود تا آمار سوانح کاهش یافته و هم استانی های عزیز با سلامت کامل به استقبال سال نو بروند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =