عراقچی: ازبکستان یکی از شرکای مهم تجاری ایران است

ششمین دور رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور، روز دوشنبه ۱۸ اسفند در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار عراقچی با فُرقت صدیق اف، همتای ازبکی خود پیرامون موارد گسترده ای از مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بزرگ و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید نمودند. در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه ای تصریح گردید. 

 عراقچی با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه ها را مشابه دانسته و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد. 

 صدیق اف معاون وزارت امور خارجه ازبکستان، در این دیدار آمادگی کشورش را برای توسعه همه جانبه روابط در تمامی حوزه ها اعلام کرده و خواستار تسریع در اجرای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور گردید. 

در بخش دیگری از این مذاکرات، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام قرار گرفت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =