آتش سوزی محدود تالاب گندمان قبل از گسترش، مهار شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت عمل یگان حفاظت محیط‌زیست و آتش‌نشانی شهر گندمان، آتش سوزی سطحی تالاب گندمان، قبل از گسترش، مهار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان،  محیط‌بانان تالاب گندمان، به محض مشاهده شبانه وقوع آتش‌سوزی در این تالاب، به سرعت وارد عمل شده و با همکاری آتش‌نشانی شهر گندمان این آتش‌سوزی را مهار کردند.

شهرام احمدی در این‌باره گفت: آتش‌سوزی در سه نقطه باتلاقی تالاب رخ داده بود و تاریکی هوا در کنار شرایط سخت باتلاقی، کار اطفاء حریق را سخت‌تر کرده بود ولی خوشبختانه سرعت عمل مأموران یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای امدادی، مانع از گسترش سطح آتش‌سوزی شد. وی تصریح کرد: طبق برآورد ها، حدود ۱ هکتار از تالاب به صورت سطحی دچار حریق و اطفاء شد.
وی تاکید کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، در جریان این رخداد، هیچگونه خسارتی به حیات وحش و اکوسیستم منطقه وارد نشده است. 

گفتنی است ،تالاب گندمان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری در ایران است و در حاشیه جاده بروجن، لردگان در نزدیکی شهر گندمان از شهرستان بروجن قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =