رتبه نخست کشور از آن شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شد

ابراهیم شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شورای فرهنگ عمومی استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، ابراهیم شریفی ، در آستانه برگزاری یازدهمین  نشست  شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده از سوی شورای فرهنگ عمومی کشوردر ۹ ماهه نخست سال جهش تولید ، این استان برای برگزاری منظم جلسات، پیگیری مستمر مصوبات و تلاش برای رشد شاخص های فرهنگی، توانست به رتبه نخست کشوری دست یابد و شورای فرهنگ عمومی شهرستانهای تابعه چهارمحال و بختیاری نیز با فعال بودن ۱۰۰ درصدی نیز رتبه اول کشوری را همگام با استانهای تهران ، سمنان ،خراسان رضوی ، اصفهان و آذربایجان غربی از آن خود نمودند .
وی تأکید کرد:اگرچه شیوع بیماری کرونا در تشکیل جلسات بی تاثیر نبوده است ولی با این حال این شورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نیز بهره مندی از ظرفیتهای موجود  مبادرت به تشکیل مناسب و منظم جلسات نمود و شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون توانسته با انجام مطالعات علمی و اقدامات کارشناسی، بسیاری از سنت های رایج غلط در استان را از بین ببرد.
شریفی افزود: ارائه راهکارهای جلوگیری از قمه زنی، تیراندازی در آیین های مختلف و ممانعت از ترویج خرافه در جامعه از اقدامات مهم شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در این مدت به شمار می رود.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ های پسندیده در جامعه، تلاش برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق از اقدامات اثرگذار شورای فرهنگ عمومی در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هم اکنون همراهی و تعامل بسیار خوبی بین مسوولان دستگاه های اجرایی فرهنگی با مردم استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: وجود همین تعامل و همراهی باعث دستیابی به موفقیت های بزرگ در حوزه فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شده است.
شریفی عنوان داشت: تلاش برای ارتقای کمی و کیفی شاخص های فرهنگی در رأس اولویت های شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با احیا کمیته علمی مشورتی در سالجاری کمیته هایی را نیز برای بررسی علمی موضوعات مختلف مربوط به فرهنگ عمومی جامعه تشکیل داده و فعال کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1493989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =