بسیاری ازعلما ما معتقدند وقتی ولی فقیه حکمی را اعلام می کند، مراجع نیزموظف به تبعیت هستند چه برسد به مقلدین مراجع.

 حسن غفوری فرد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره تاثیرغیبت ده روزه رئیس جمهور بر آینده روابط آینده دولت و مجلس با بیان اینکه مجلس در خط ولایت است، افزود:تبعیت  مجلس هشتم  و حرکت در مسیر ولایت کاملا مشخص است و ما تا زمانی که  مقام معظم رهبری دستور دیگری نداده باشند، تلاش می کنیم جو همکاری  بین دو قوه  را حفظ کنیم؛ اما اگر فضا به جایی رسید که دیدیم دستور رهبری انقلاب زمین می ماند و یا اینکه ایشان نظر دیگری داشته باشد، مجلس به وظیفه خود در قبال دولت عمل می کند.

اتحاد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم که حالا بعد ازرخداد های اخیر در دولت کمی متفاوت از گذشته شده است، دیگر موضوعی است که غفوری فرد درباره آن، تصریح کرد:اتحاد اصولگرایان مهم تراز اتفاقات مقطعی کنونی است.حتما اصولگرایان در جهت  وحدت اقدام خواهند کرد.گر چه نمی توانم نگرانی خودم را از اقدامات اخیر رئیس جمهور پنهان کنم.

 وی با تاکید براینکه کلام مقام معظم رهبری برای همه مسئولان نظام فصل الخطاب است، ادامه داد: همه موظف هستند که در هر شرایطی وقتی  مقام معظم رهبری مطلبی را فرمودند، تبعیت کنند و حتی بسیاری ازعلما ما معتقدند وقتی ولی فقیه حکمی را اعلام می کند، مراجع نیزموظف به تبعیت هستند چه برسد به مقلدین مراجع.

غفوری فرد با اشاره به افزایش اعتراضات نسبت به برخی اقدامات  دولت درمراسم روز شهادت حضرت زهرا، خطبه نماز جمعه و مراسم عزاداری در بیت مقام معظم رهبری، اظهار داشت: کیهان که از قوی ترین حامیان دولت رئیس جمهور بودند درباره اتفاقات اخیر در دولت، موضع گیری کردند.حتی نمایندگان تا زمانی که رهبری  انتخابات را تائید نکنند،مشروعیت ندارند. درباره رئیس جمهور که اصولا  تا زمانی که مقام معظم رهبری حکم ایشان را تنفید نکنند، رای ایشان وجاهت ندارد.

17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =