۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
خبری که دادیم هیچکس را نگران نکرد

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران میزبانی انتخابی جام جهانی را از دست داد و حالا کار شاگردان اسکوچیچ برای صعود به دور بعد سخت تر از گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرانجام میزبان رقابت های ایران در انتخابی جام جهانی 2022 معرفی شد و ایران باید در بحرین به مصاف حریفان خود برود. قطعا تصمیم AFC تنها یک قربانی داشت که آن هم ایران بود چرا که تیم ملی خودش را برای میزبانی از دیدارهای برگشت آماده کرده بود اما این اتفاق رخ نداد.

پیش از این خبرآنلاین در یادداشتی با عنوان "باز هم ایران و باز هم بحرین!" هشدار داده بود که بحرین میزبان خواهد شد اما بازهم مسئولان ایرانی قافیه را به حریف باختند تا فوتبال ایران بازهم بازنده باشد.

صحبت از لابی و ضدیت AFC از سوی مسئولان بارها و بارها عنوان شده اما نکته جالب توجه این است که در این سال ها حتی برای یک بار مسئولان ایرانی نتوانستند از آن لابی های مثبتی که خودشان می گویند استفاده کنند؛ نه خبری از رایزنی بود و نه دیپلماسی ورزشی!

دیدار نمادین عزیزی خادم با ظریف وزیر امور خارجه هم نتیجه ای نداد؛ هرچند از ابتدا هم همه از جمله مسئولان می دانستند که دست ایران به میزبانی در آسیا نمی رسد. با این همه مشکلات اعم از حق پخش تلویزیونی و شرایط کرونایی و ... چگونه AFC می تواند میزبانی را به ایران بدهد؟ اگر قرار باشد به خاطر میزبانی کنفدراسیون فوتبال آسیا دو ونیم میلیون دلار به ایران بدهد، این پول چطور به دست فدراسیون می رسد؟ فدراسیونی که نمی تواند میلیون ها دلار بدهی خود را از FIFA بگیرد.

مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش بازهم مثل همیشه نشستند و نظاره گر اعطای میزبانی به حریف بودند. حالا هرچه مصاحبه ها ضد کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان انجام دهند هیچ فایده ای ندارد و صرفا ادامه نمایش های چند ماه اخیر یا سال های گذشته است. این اولین بار نیست که ایران چنین فرصت بزرگی را از دست می دهد و آخرین بار هم نخواهد بود اما هیچ گاه مسئولان عبرت نمی گیرند و هم چنان ایران خارج از گود رقابت با حریفان خواهد بود!

حالا اسکوچیچ و شاگردان باید در خانه رقیب مستقیم به مصاف حریفان بروند؛ هرچند که از همین حالا هم از آن ها عقب افتادند!

بیشتر بخوانید: بازهم ایران ناکام ماند؛ بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1494869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =