تثبت وضعیت کرونا در استان کرمان؛ سیرجان همچنان نارنجی است

معاون استاندار کرمان گفت: ۱۲ شهرستان استان کرمان در وضعیت آبی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و سیرجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد با بیان اینکه امروز جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در سطح کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس با استانداران مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما تاکنون حدود ۶۱ هزار نفر فوتی ناشی از کرونا داشته‌ایم ادامه داد: در تمام شهرهای ایران وضعیت رنگ‌بندی نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است و ۲۵ اسفندماه رنگبندی جدید از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع و رنگ‌بندی استان گفت: در حال حاضر ۱۲ شهرستان استان کرمان در وضعیت آبی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان سیرجان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا نوع انگلیسی در سطح استان در گردش است و باید مراقبت‌های لازم انجام شود افزود: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکنون ۶۷ جلسه تشکیل داده و در مجموع حدود ۶۰۰ مصوبه داشته است.

بصیری با اشاره به اینکه که از این تعداد ۵۳۴ مصوبه اقتضایی استانی داشته‌ایم و بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد کرونا اجرایی شده است ادامه داد: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در تمام شهرستان‌های استان کرمان در حال اجرا است.

در این جلسه حمید شمس‌الدینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی در ایام نوروز ممنوع است اظهار داشت: مجوز ورود اضطراری باید توسط نیروی انتظامی صادر شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری‌ها در حال برگزاری انتخابات هستند و از تراکم جمعیت در فرمانداری‌ها باید جلوگیری شود گفت: در پایان سال با تراکم جمعیتی در آرامستان‌ها روبه‌رو خواهیم شد و نیاز است مراقبت کرده و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =