آموزش مجازی رانندگی به زودی راه‌اندازی می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راهور گفت: آموزش مجازی برای جوانان راه اندازی و وسائل نقلیه نیز به صورت سیستمی ترخیص می شود

سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور افزود: هفت هزار و ۶۰۰ دست افزار در اختیار همکاران در سطح جاده و راه ها قرار گرفته است و سالانه ۳۰ میلیارد تومان قبض کروکی صادر می شد که با سیتسمی شدن کروکی ها در این زمینه صرفه اقتصادی انجام شد.

وی افزود: در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه های کشور پلیس راه و در ۴۷ هزار و ۸ شهرتوسط پلیس راهور مدیریت شده و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات نیز از دیگر ماموریت های راهور است.

وی گفت: همه دنیا شاخص هایی برای تصادفات براساس جانباختگان دارند ۳۱ درصد کاهش را پیش بیینی کردیم که روند از سال ۸۵ با ۲۸ هزار کشته بود و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مصدوم می شدند با حمایت های صورت گرفته در چند سال اخر جانباختگان کاهش یافته و سالانه به ۲۷ هزار و ۳۵۵ هزار معلول رسیده است که ۱۵ درصد دچار قطع عضو شده اند.

هادیانفر به زیان مادی و معنوی تصادفات اشاره کرد و گفت: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به صورت سیستمی ترافیک را مدیرت کنیم.

وی افزود: با ۳۵ میلیون وسیله ای که در کشور وجود دارد و ۳۲ درصد آن در سن فرسودگی است، خطر تصادفات آن روز به روز افزایش می یابد که این موضوع با ۴۴ میلیون راننده که در کشور فعال هستند بسیار جدی است.

وی با اشاره به مشکلات تحریم ها، افزود: با حمایت دولت یک هزار و ۷۶ دستگاه خودرو جدید به حوزه پلیس راه تزریق کردیم که حاصل آن ۹۳۵ درصد دستگاه نوسازی شده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه شرایط به گونه ای است که با ۳۶ هزار نیرو و ۲۳۶ هزار راه کشور که ۴۵ کیلومتر راه اصلی است، تصریح کرد: ۱۲ درصد کشته ها در راه های روستایی اتفاق می افتد و ناگزیر هستیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.

هادیانفر گفت: بعد از دو سال افزایش در آمار جانباختگان در سال ۹۸ یک و چهار دهم کاهش داشته و امسال نیز کمتر از ۳۰ درصد در ترددها بوده است.اسفند سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد در جاده ها داشتیم اما کاهش اثربخشی در شاخص های دیگر مشاهده شده است.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =