۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مسابقه‌ای برای ارتقای دانش اقتصادی

«کار و پله» مسابقه‌ای تلویزیونی است که با هدف ارتقای دانش اقتصادی مخاطبان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یوسف بچاری تهیه کننده مسابقه «کار و پله» درباره برخی از ویژگی های این مسابقه گفت: «کار و پله» در سطوح مختلفی طراحی شده است و شرکت کننده حین بازی در این مسابقه می تواند انتخاب کند که سطح سوال در هر مرحله سخت تر شود یا خیر. یک ویژگی مهم این مسابقه این است که در اغلب سوال ها، جواب غلط نداریم بلکه جواب های درستی داریم که انتخاب هر یک می تواند به مسیری منجر شود و شرکت کننده باید از میان چهار گزینه درستی که وجود دارد بهترین گزینه و مسیر را انتخاب کند.

بچاری با اشاره به این نحوه بازی در مسابقه برای تصمیم گیری درباره بهترین گزینه عنوان کرد: ما ادعا داریم که این مسابقه منحصر به فرد است چون با سایر مسابقه های روتین تفاوت دارد و برای تمام مراحل و بخش های مختلف آن طراحی صورت گرفته است.

وی درباره زمان طراحی و تولید مسابقه عنوان کرد: ما چند سالی درگیر این ایده بودیم و طراحی مسابقه در یک بازه پنج ماهه طول کشید. همچنین مسابقه به طراحی یک نرم افزار مخصوص به خود و بانک سوال نیاز داشت و در ادامه باید  نسبت به گرافیک آن هم فکر می شد.

بچاری همچنین درباره مجری مسابقه و اینکه چرا سمت چهره ها نرفته اند توضیح داد: سعید کرمی مجری این برنامه پیش از این در برنامه هایی در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا سابقه فعالیت داشته است و از منظر رسانه ای تجربه چنین حوزه ای را دارد. او خودش خبرنگار و برنامه ساز بوده است و برنامه هایی چون «نسیم دانش» را سال ها اجرا می کرده است.

این تهیه کننده در ادامه با اشاره به ساختار این مسابقه تصریح کرد: مسابقات تلویزیونی نیاز به نوعی تغییر در ساختار و محتوای ارائه شده دارند. برای خیلی ها مفهوم مسابقه، برنامه «مسابقه هفته» منوچهر نوذری را تداعی می کند که آن هم اطلاعات عمومی بود و البته مسابقه هایی با محور اطلاعات عمومی در دهه های پیش ضروری بود که دسترسی مخاطب به اطلاعات عمومی و مطبوعات و دایره المعارف ها محدود بود. مسابقه هفته در آن زمان صرفا سرگرمی نبود بلکه مرحوم منوچهر نوذری مسابقه ای را در ساده ترین شکل ممکن برای مخاطب عرضه می کرد. امروزه اما بیشتر مسابقه ها صرفا به سرگرمی و اطلاعات عمومی منحصر شده است درحالیکه مخاطب دهه ۹۰ به شبکه های اجتماعی، اینترنت و سرچ گوگل دسترسی دارد.

وی با اشاره به رویکرد تخصصی شدن مسابقه ها تصریح کرد: امروزه مسابقه های تلویزیونی باید هدفمند طراحی شوند و مسابقه های تخصصی و نیمه تخصصی می تواند کمک کند که مخاطب روی یک حوزه مطالعاتی متمرکز شوند به طور مثال وقتی درباره کارافرینی، کسب و کارهای نو و دانش اقتصاد سخن می گوییم می توان با ایجاد سرگرمی و از طریق برنامه سازی برای ارتقای دانش مخاطب تلاش کرد.

مسابقه «کار و پله» به تهیه کنندگی یوسف بچاری و با اجرای سعید کرمی یکشنبه ها و سه شنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1495808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =