جهش تولید در حوزه شیلات با رقم سرمایه گذاری ۲۶۰۶۲ میلیارد ریال

اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با ۲۶۰۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری توانسته به جهشی در حوزه تولید صنایع شیلاتی کشور نایل شود.

به گزارش خبرآنلاین از قشم : بررسی عملکرد این سازمان در سال هایی که توسط رهبر فرزانه کشور با شعارهایی در راستای جهاد اقتصادی مزین شده حکایت از موفقیت هایی ارزشمند در بخش های مختلف صنعتی به ویژه صنایع شیلاتی و تولید محصولات ارزآور دارد.
هرچند که اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم عمری به قدمت این منطقه آزاد ندارد اما از زمان تعریف جایگاهی برای حوزه شیلات و کشاورزی در منطقه آزاد قشم توسط حمیدرضا مومنی در سال ۱۳۹۵، توانسته با جذب سرمایه ای بالغ بر ۲۶ هزار و ۶۲ میلیارد ریال به توسعه پرورش و تکثیر میگو، پرورش ماهی در قفس و تکثیر ماهیان دریایی به افزایش صادرات در منطقه کمک کرده و با ایجاد اشتغال برای هفت هزار و ۸۸۰ نیروی بومی، عملکردی منطبق بر وظایف و سیاست گذاری های تبیین شده ارایه دهد.
از آن سال تاکنون، در راستای استفاده بهینه از سواحل جزیره و دریا در کنار ایجاد فرصت های اشتغال برای جامعه محلی، ۱۳ شرکت پرورش و۴ شرکت تکثیر میگو در قشم مجوز فعالیت گرفته اند که رقم سرمایه گذاری آن ها در حوزه پرورش میگو به ۸۲۰ میلیارد ریال و در بخش تکثیر میگو به ۶۴۱ میلیارد ریال می رسد. این شرکت ها توان تولید شانزده هزار تُن میگو در سال را در زمین هایی به وسعت یک هزار و ۵۳۳ مترمربع دارند.  حدود ۱۳۶ هزار و ۱۴۵ مترمربع از زمین های جزیره نیز به فعالیت تکثیر میگو با ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد و چهارصد میلیون قطعه لارو اختصاص یافته است.

* در قشم برای تولید ۲۶ هزار تُن ماهی پرورشی مجوز صادر شده است
در سال های دولت تدبیر و امید، آبزی پروری در آب های خلیج فارس اطراف جزیره قشم از رونق خوبی برخوردار بوده و ۹ شرکت با سرمایه ای حدود ۲۴ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال  با استفاده از این شرایط مطلوب اقدام به فعالیت در حوزه پورش ماهی در دریا کرده اند.
این شرکت ها در مجموع قابلیت تولید ۲۶ هزار تُن ماهی را دارا هستند و در زمینی به مساحت ۷۱ هزار و ۱۲۸ مترمربع در حال فعالیت می باشند.
قشم همچنین در بخش تکثیر ماهیان دریایی نیز سه شرکت دارای مجوز  دارد که با سرمایه ای بالغ بر ۳۸۳ میلیارد ریال، از توان تولید ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی برخوردار است که ۵۰ هزار مترمربع زمین را به خود اختصاص داده اند.
در این سال ها افزایش صادرات محصولات دریایی به کشورهای خارجی و تلاش در فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی باهدف تولید ارزش افزوده در کنار تلاش برای راه اندازی زنجیره ارزش در جزیره، یکی از سیاست گذاری های موفق منطقه آزاد قشم در حوزه تولیدات ارزآور بوده است.

جهش تولید در حوزه شیلات با رقم سرمایه گذاری ۲۶۰۶۲ میلیارد ریال

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1496832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =