چرا گاهی مکالمه با اپراتور اورژانس زمانبر است؟

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نباید این نگرانی از سوی افراد وجود داشته باشد که فقط در صورت پایان مکالمه با دیسپچ و اپراتور اورژانس، اعزام آمبولانس صورت می‌گیرد گفت: در هر قسمت از مکالمه اگر اپراتور تشخیص دهد که نیاز است آمبولانس اعزام شود، این درخواست ارسال می شود.

مجتبی خالدی، در باره اینکه چرا در برخی مواقع صحبت با اپراتور و دیسپچ اورژانس با مددجویان زمانبر است و آیا آمبولانس لزوما پس از قطع ارتباط تلفنی به سمت مددجویان اعزام می شود یا خیر؟ گفت: هنگامی که یک مددجو با سازمان اوراژنس تماس میگیرد، افراد پاسخگو کارشناسان محترم پرستاری و پزشکان هستند. 

وی ادامه داد: از زمانی که تماس برقرار می شود، طبق یک الگوی تریاژ تلفنی، سوالات از افراد پرسیده خواهد شد. در هر قسمت از این پروتکل قسمت هایی وجود دارد که با توجه به پاسخ های تماس گیرنده مبنی بر وضعیت بحرانی بیمار، دستور اعزام آمبولانس اعلام خواهد شد. 

خالدی افزود: از آن قسمت از مکالمه به بعد سوالاتی که از سوی نیروی دیسپچ اورژانس مطرح می شود فقط به جهت این است که کارشناسان پرستاری فرد تماس گیرنده را راهنمایی کنند که اقدامات کمک‌های اولیه را تا زمان رسیدن بیمار انجام دهند. 

وی گفت: پس نباید این نگرانی از سوی افراد وجود داشته باشد که فقط در صورت پایان مکالمه با دیسپچ اورژانس، اعزام آمبولانس صورت می‌گیرد. در هر قسمت از مکالمه اگر اپراتور تشخیص دهد که نیاز است آمبولانس اعزام شود، این درخواست ارسال می شود که بعضاً در بسیاری از موارد با توجه به نوع بافت شهری و به جهت نگرانی در خصوص دیر رسیدن به محل، یک موتورلانس را اعزام می کنیم و در همان زمان هم آمبولانس زمینی اعزام می‌شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =