پاسگاه‌ های مرزی بانه به صورت آنلاین پایش می‌شوند

فرمانده مرزبانی شهرستان بانه گفت: بخشی از پاسگاه‌های مرزی شهرستان بانه به صورت آنلاین پایش می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی نیروها در مرز نداریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه؛ سرهنگ محمد خسروی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بانه اظهار داشت: پاسگاه های مرزی از طریق شبکه درون سازمانی ناجا به صورت هوشمند و تصویری پایش می شود و هرگونه تحرک را زیر نظر می گیریم.

وی با اشاره به طرح هوشمندسازی مرزها ادامه داد: تمام واحدهایی که به شبکه درون سازمانی ناجا تجهیز شدند از طریق سیستم های پایش در فرماندهی پایش می شود و بحث فیبرنوری نیز در سال آینده پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و نیروهای مستقر در مرز نیز کمتر خسته می شوند و نیازی به حضور فیزیکی نیروها برای پایش در ارتفاعات نیست.

فرمانده مرزبانی شهرستان بانه گفت: دستگاهی به نام تله مدیسین در مرز نصب شده که اگر یکی از نیروها آسیب ببیند برای کاهش زمان درمان به صورت آنلاین با بهترین متخصصان در بیمارستان ولی عصر تهران درمان می شود و دکترها دستورات لازم را برای درمان ارائه می دهند و پرستار و یا بهیار مستقر در مرز اقدامات لازم دقیق و به موقع را برای درمان فرد آسیب دیده انجام می دهد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ امنیت در مرزها ادامه داد: کل پاسگاه های مرزی باتوجه به سیار بودن سیستم تله مدیسین قابلیت ارتباط با بیمارستان های تخصصی ناجا را دارند و از راه دور فرد مجروح یا بیمار معاینه و درمان می شود.

وی با بیان اینکه مرزبانی ناجا چهار راهبرد اساسی در دستور کار دارد گفت: هوشمند سازی مرزها، ارتقاء تعاملات با مردم و سازمان ها، آمادگی عملیاتی و کاهش آسیب پذیری نیروهای مرزبانی از مهمترین راهبردهای مرزبانی ناجا است که به طور دقیق اجرایی می شوند.

شهرستان مرزی بانه ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =