پیام نوروزی روحانی درباره واکسن کرونا/ افزایش ۶ شهر به لیست ممنوعه

امروز، باز هم نزدیک به ۸۰ نفر از هموطنان مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. جاده ها پر از مسافر و موج چهارم کرونا پشت در مانده است. ۶ شهر به لیست شهرهای ممنوعه اضافه شد و رئیس جمهور در پیام نوروزی خود وعده داد سال ۱۴۰۰ همه ایرانیان به واکسن دسترسی خواهند داشت.

امید سلیمی‌بنی: بالاخره تب مسافرت در نوروز، گریبان ۶ شهر جدید را گرفت و با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ۶ شهر جدید، هشدار برای عدم سفر به ۴۶ شهر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد. جالب اینجاست در بین شهرهای تازه اعلام شده، ۲ شهر در استان اصفهان قرار دارند و اصولا شهرهای مقصد گردشگری در سطح ملی به شمار نمی روند. شهرهای لنجان و گلپایگان که رنگ شان تغییر کرده و با شهر بوشهر که مقصد گردشگری ملی است به صورت شهرهای تحت قرنطینه درآمده اند.

متاسفانه آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در روز سی ام اسفند ۱۳۹۹ هم بسیار بالاست و طبق آنچه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده،  با فوت ۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۴۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۸۰۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۳۶ هزار و  ۶۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

پیام نوروزی رئیس‌جمهور درباره واکسن کرونا/ افزوده شدن ۶ شهر به لیست شهرهای ممنوعه

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۹ هزار و ۷۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

وجود این محدودیتها، اما انگار از اشتیاق هموطنان برای سفر نوروزی چیزی نکاسته است. با این حال ​رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از تداوم اجرای محدودیت تردد شبانه در تمام شهرها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح خبر داد.

مسئله کرونا، در پیام نوروزی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان هم مطرح شد. رئیس جمهور در این باره گفت: در کنار سختی و دشواری جنگ اقتصادی، در سالِ گذشته، ملّت ایران همچون سایر ملّت‌ها با ویروسی خطرناک، مواجه شد که دشواری تحریم و جنگ اقتصادی را برای ایرانیان دوچندان کرد. ملّت ایران در حالی به نبرد با کرونا وارد شد که نه تنها از کمک‌های معمول جهانی برای مبارزه با این همه‌گیری محروم بود، بلکه حتّی امکان دسترسی به ثروت‌های خود نیز در بانک‌های خارجی را، نداشت. افت شدید قیمت نفت و تحریم نفتی، شرایط را به‌گونه‌ای رقم زد که سال ۱۳۹۹ از نظر درآمدهای نفتی، بدترین سال در ۶۰ سال گذشته بود. من در طول ۴۲ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، از نظر تنگنا و محدودیتِ اقتصادی، سالی به سختی و دشواری سال ۱۳۹۹، به یاد ندارم.

پیام نوروزی رئیس‌جمهور درباره واکسن کرونا/ افزوده شدن ۶ شهر به لیست شهرهای ممنوعه

او اینطور پیام خود را به پایان برد: سال آینده، سال دسترسی گسترده مردم به واکسن و مهار کرونا، و سال بهره‌گیری از مقاومت ۳ ساله و پایان تحریم‌ها خواهد بود. ما یک بار تحریم را شکست دادیم و مطمئنا در کنار همدیگر بار دیگر تحریم را شکست خواهیم داد.

مسئله اتمام کرونا، آرزوی همه ایرانیان و حتی بشریت شده است. تا جایی که مهمانان ویژه برنامه های صدا و سیما از جمله علی نصیریان هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر هم در آرزومند است پایان سال ۹۹، پایان کرونا در جهان هم باشد. او در این باره گفت: کرونا مسئله شخصی نیست و برای از بین رفتن آن همه با هم باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنیم.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =