پیام تبریک رئیس جمهور عراق به مناسبت عید نوروز

ایرنا نوشت:برهم صالح رییس جمهوری عراق با انتشار پیام تبریک رسمی، فرا رسیدن عید نوروز را به ملت اقلیم کردستان و همه ملت‌های مشرق زمین که این روز را جشن می‌گیرند؛ تبریک گفت.

در پیام روز شنبه رییس جمهوری کردتبار عراق آمده است: "همزمان با فرارسیدن ایام نوروز من این دوران مبارک را به مردم کردستان و به همه مردمان مشرق زمین که این جشن را برپا می دارند، تبریک می گویم و از درگاه خداوند صلح و آرامش را برای مردم عراق، منطقه و جهان خواستارم. ما این مناسبت را جشن می گیریم و برای شما دعا می کنیم."

وی، نوروز را مشعل نوری توصیف کرد که در پرتو آن اصول عدالت، برابری و آزادی بر ظلم و بردگی پیروز شد.

رییس جمهوری عراق در بخش دیگری از پیام تبریک خود، خواستار حل و فصل مسائل برجسته بین دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق در راستای حقوق شهروندان کُرد با حاکمیت قانون شد.

دولت مرکزی بغداد و محلی اربیل سالهاست بر سر مسایل مختلفی که کم نیستند، با یکدیگر اختلاف داشته و تلاش های متعدد برای حل مناقشه بین طرفین بی نتیجه مانده است.

صالح در ادامه به مسایل سیاسی داخل کشورش اشاره داشت و بر حل مشکلات و استقرار و اقتدار دولت در سایه قانون و همچنین برگزاری انتخابات بدون تقلب تاکید کرد.

برهم صالح با بیان اولویت داشتن مبارزه با افراط‌گرایی در دولت خود، افزود: اصلاح ساختاری حکومت عراق، جلوگیری از رخنه فساد در حاکمیت و استفاده از توانمندی‌های جوانان در ساخت میهن از اولویت های دولتش است.

رییس جمهوری عراق در پایان پیام خود همچنین یاد شهدای نیروهای امنیتی از ارتش و پلیس و پیشمرگه و الحشد الشعبی و حشد عشایری را که با خون خود زندگی را به ملت عراق ارمغان آوردند؛ گرامی داشت.

نوروز در بسیاری از نقاط کشور عراق بخصوص اقلیم کردستان جشن گرفته شده و هر سال این ایام در اقلیم تعطیل رسمی است اما امسال در سایه شیوع کرونا مراسم مخصوص کردها با محدودیت مواجه شده است.

همچنین فردا یکشنبه مصادف با اول فروردین در عراق به مناسبت نوروز تعطیل رسمی است.

برهم صالح روز پنجشنبه نیز در پاسخ به تبریک دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، با ارسال نامه ای ضمن دعای خیر برای ملت ایران بر صلح و دوستی دو ملت و ملت های منطقه اشاره کرده و عید نوروز را به جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهوری و مردم ایران تبریک گفته بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =