شهادت مامور پلیس برای مهار آتش در پمپ‌بنزین که سارق برافروخته بود

ایرنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی گفت: شهید سرگرد الله وردی با دستگیری متهم و مهار آتش در اصفهان از بروز فاجعه ای که می توانست در آستانه سال جدید خانواده های زیادی را داغدار کند جلوگیری کرد و خود به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید اسماعیل الله وردی روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹ در دفاع از امنیت مردم دچار سوختگی شدید شد و پس از ۲ روز بستری بودن در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان روز شنبه ۳۰ اسفند به شهادت رسید.

فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید الله وردی در اصفهان افزود: نیروهای ناجا خود را در هر شرایطی سپر مردم و برای امنیت آنان جان خود را نثار می کنند.

سردار حسین اشتری با تبریک و تسلیت شهادت مامور فداکار پلیس اصفهان به رهبر انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی و خانواده این شهید گفت: ۲ روز پیش یکی از افسران پلیس در حال بدرقه یک سارق سابقه دار به زندان با خودرو به پمپ بنزین می‌رود و در مصاف با فرد سارق که به دنبال آتش زدن پمپ بنزین و آسیب رساندن به مردم و خودروهای آنان بود تا بتواند از این طریق راه فراری پیدا کند خودش دچار سوختگی شدید شد و با دستگیری متهم و مهار آتش از بروز فاجعه ای که می توانست در آستانه سال جدید خانواده های زیادی را داغدار کند جلوگیری کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: برای ماموران نیروی انتظامی روز تعطیل و غیر تعطیل معنی ندارد، در شبانه روز در خدمت مردم هستند و برای ارتقای امنیت و آرامش و آسایش مردم تلاش می کنند.

وی با قدردانی از تلاش مجاهدانه کارکنان پلیس تصریح کرد: افتخار همه نیروهای سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و بسیج این است که خدمتگزار مردم هستند و برای ارتقای امنیت آنان جان خود را نثار می کنند.

سردار اشتری اضافه کرد: کسانی که در جامعه ناامنی ایجاد می کنند، دست به شرارت می زنند و به حقوق و اموال مردم تعدی می کنند باید هزینه اعمال و رفتار مجرمانه خود را بپردازند.

فرمانده نیروی انتظامی از دستگاه قضایی خواست که این سارق سابقه دار را به اشد مجازات برساند تا همه کسانی که به حق و حقوق خود قانع نیستند و اینگونه امنیت مردم را به خطر می اندازند درس عبرت بگیرند.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی همه جانبه مردم از مدافعان امنیت گفت: مردم ما باید به خاطر اینکه چنین فرزندانی در نیروی انتظامی دارند که جان خود را برای امنیت آنان نثار می کنند شاکر باشند .

پیکر پاک شهید الله وردی روز یکشنبه از ستاد فرماندهی شهرستان اصفهان به سمت چهارراه پلیس و با حضور مردم و مسوولان تشییع و سپس به زادگاه او در روستای نغمه شهرستان بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری منتقل شد.

پیش از این رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفته بود که  سروان شهید الله وردی از کارکنان انتظامی شهرستان اصفهان روز پنجشنبه ۲۸ اسفند سال گذشته حین انتقال متهم از دادسرا به زندان به علت سوختگی شدید در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان بستری شد.

سرهنگ جواد  درستکار افزود: مجرم شرور در زمان سوختگیری خودرو در پمپ بنزین خیابان هزار جریب اصفهان از فرصت استفاده کرد و با گرفتن نازل سوختگیری به سمت مردم قصد فرار داشت که این شهید در اقدامی شجاعانه و ایثارگرانه مانع از این کار شد. 

وی گفت: این مجرم قصد داشت تا با برداشتن نازل سوختگیری و ریختن بنزین در جایگاه سوخت زمینه فرار خود را فراهم کند اما شهید الله وردی با شجاعت تلاش کرد تا جلوی این کار بسیار خطرناک را بگیرد.

درستکار ادامه داد: به‌دلیل اینکه لباس‌های شهید الله‌وردی آغشته به بنزین شد بر اثر آتش سوزی دچار سوختگی شدید شد و پس از ۲ روز بستری بودن در بیمارستان به درجه رفیع شهادت رسید.

وی تاکید کرد: متهمی که اقدام به این عمل کرده بود دستگیر شده است.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1497601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =