پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می‌شود

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با دستور قضایی صادره توسط دادستان محترم قشم، امکان برخورد و حتی پلمب واحد متخلف بلافاصله پس از بازرسی از محل امکانپذیر است.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر افزود: هرگونه کوتاهی در امر بهداشت و سلامت واحدهای صنفی و گردشگری باعث به خطر افتادن جان مردم می شود و در این امر، توسط بازرسان برخورد قاطعانه انجام می‌شود.
وی با اشاره به آمار پایین متخلفان روزهای اخیر، ادامه داد: تلاش های بازرسان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی سفر قشم در راستای احترام و ادب انجام شود و نگاه کلی به محل‌های مراجعه شده بر مبنای یک درصد تخلف صورت گرفته نباشد.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: در این کمیته نگاه افراد بازرسی گردشگری باشد و تمامی موارد کنترل شود و در صورت تمدید نکردن مجوز نیز اخطاریه صادر شود تا در اسرع وقت واحد مربوطه برای پیگیری موضوع به سازمان مراجعه داشته باشد.
وی تاکید کرد: در بازرسی‌های پیش رو، کارشناسان هر رسته و رشته شغلی پیش رو در بازرسی از واحد باشند تا با اشرافی که به موضوع دارند، مشکلات واحد مربوطه را شناسایی کنند. 

۲۷۸ واحد صنفی و اقامتی در قشم بازدید شد
قائم مقام کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملگرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ تا یکی فروردین ۱۴۰۰، از ۲۷۸ واحد صنفی و گردشگری در جزیره قشم بازرسی شد و دو واحد متخلف شامل یک رستوران و یک کافی شاپ پلمب شدند.
هرمز امیری افزود: در مدت سه روز، از۲۲۶ واحد صنفی، ۴۲ واحد پذیرایی، ۶ مرکز تفریحی و چهار مرکز اقامتی موقت بازرسی شد که از این تعداد ۱۰۲ کیلوگرم اقلام معدومی کشف و ۲۵ اخطاریه نیز صادر شد.
وی از آمادگی گروه‌های ۶ گانه این کمیته برای بازرسی از واحدهای گردشگری و اصناف جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: یک گروه ثابت در مجتمع‌های تجاری با هدف ارایه خدمت و رسیدگی به شکایات و تعداد پنج گروه بازرسی سیار در جزیره قشم وظیفه بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات را بر عهده دارند.
 قائم مقام کمیته نظارت ستاد اجرایی سفر قشم ادامه داد: همه گروه‌ها با دستور قضایی صادر شده اجازه بازرسی واحدهای سراسر جزیره قشم را دارند و با اختیاری که دادستان قشم تفویض کرده است، امکان پلمب واحد متخلف پس از بازرسی وجود دارد.
وی اظهار کرد: هر گروه بازرسی وظیفه بازدید از واحدهای گردشگری و اصناف مناطق ششگانه شامل دو منطقه در قشم (چهار راه پردیس تا مصلی و چهار راه پردیس تا باشگاه کارکنان)، منطقه هلر تا میدان درگهان، منطقه میدان درگهان تا اسکله، منطقه ساحل جنوبی تا لافت و پهل و منطقه رمکان- فرودگاه- جنگل حرا- زبل- چاهکوه و غار نمکدان را بر عهده دارند. 
امیری در پایان تاکید کرد: گروه‌های بازرسی اعزامی به مناطق ذکر شده با اولویت بهداشتی و سلامت به ویژه دستورالعمل‌های ستاد کرونا اقدام به بازرسی می‌کنند.

پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می‌شود

پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می‌شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =