روزنامه ایران نوشت:

ناشران موسیقی از استقبال مخاطبان تخصصی و عام کتاب‌های موسیقی در نمایشگاه کتاب خبر دادند.

مردم از آثار موسیقی در نمایشگاه کتاب استقبال کردند چرا که ناشران این حوزه علاوه بر کتاب‌های تخصصی موسیقی آثار شنیداری را نیز عرضه کرده‌اند و همین امر موجب شده تا علاوه بر دانشجویان و هنرمندان موسیقی مخاطبان عام نیز از این غرفه ها بازدید کنند.

سیدمحمد موسوی مدیر انتشارات ماهور با بیان اینکه 150 جلد کتاب و 500 عنوان آلبوم موسیقی در این غرفه موجود است، گفت: کتاب‌های «عبدالقادر مراغی بخش دوم از کتاب اساتیذ الحان» ترجمه سیروس جمالی، «بهارمست» مجموعه ضربی‌های استاد ابوالحسن صبا، «سازشناسی ایرانی» نوشته محمدرضا درویشی و ارفع اطرایی، «آموزش گیتار کلاسیک» نوشته لیلی افشار، «معارف پایور» نوشته ارفع اطرایی، «مجموعه پیش درآمد و رنگ برای ویلن» نوشته فرامز پایور و ... از آثار جدید این انتشارات است.

موسوی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گفت :ما کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی حوزه موسیقی را منتشر می‌کنیم، بسیاری از مخاطبان ما مخاطبان ثابت هستند که هرکدام لیستی از کتاب ها را در دست دارند و آن را از ما در خواست می‌کنند. علاوه بر اینها مردم علاقه مند موسیقی نیز بخشی از مخاطبان ما را در بر می‌گیرند. انتشارات سوره مهر کتاب‌های مرکز موسیقی حوزه هنری را نیز در نمایشگاه کتاب ارائه می‌دهد به همین دلیل سراغ حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی مؤسسه انتشارات سوره مهر رفتیم.

وی نیز از علاقه‌مندی مردم به کتاب‌های تخصصی موسیقی گفت و خاطرنشان کرد: در حوزه هنری کتاب‌های مبانی و پژوهشی موسیقی منتشر می‌شود همچنین به دلیل اهمیت موسیقی اصیل ایرانی آثاری نیز در حوزه موسیقی مناطق و نواحی نیز در نمایشگاه ارائه شده است. وی با بیان اینکه 14 اثر مکتوب موسیقایی شامل 5 اثرجدید و 9 اثرچاپ دوم توسط این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شده است، تأکیدکرد: کتاب‌های «فرهنگ آهنگسازی 1»اثر علیرضا مشایخی، «حبیب سماعی و راویان آثار او» از شهاب منا، «رفاقت با سازهای ایرانی» از فاطمه ملکی، « ردیف موسیقی ایرانی برای عود» تألیف منصور نریمان و «ترنم» نوشته رضا مهدوی از آثار مرکز موسیقی حوزه هنری هستند که برای بار اول در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شده اند.

بهداد فکار مسئول غرفه انجمن موسیقی ایران نیز به ما گفت: این انجمن امسال در نمایشگاه کتاب گنجینه موسیقی نواحی ایران را منتشر کرده است. فکار همچنین گفت: همین طور آثار شنیداری از مجید انتظامی، شهرداد روحانی، شاهین فرهت، محمد سعید شریفیان، عبدالحسین مختاباد وجود دارد که این آثار با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

وی افزود: همچنین کتاب‌های «ردیف آوازی موسیقی سنتی ایران» به روایت محمود کریمی و «ردیف هفت دستگاه موسیقی ایران» به تألیف موسی معروفی همراه با شرح ردیف موسیقی ایران به نگارش مهدی برکشلی نیز دیگر آثاری هستند که در غرفه انجمن موسیقی ایران عرضه می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم ادامه داد: از آنجایی که فرصت ارائه آثار شنیداری به صورت نمایشگاهی کم است نمایشگاه کتاب تهران فرصت مغتنمی را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کرده است. مراجعه‌کنندگان به آثار تلفیقی و کلاسیک علاقه‌مندی نشان می‌دهند و علاوه بر دانشجویان موسیقی دانشجویان رشته‌های دیگر نیز استقبال خوبی از نمایشگاه می‌کنند. وی همچنین از احتمال برگزاری نمایشگاه آثار شنیداری توسط انجمن موسیقی در سال‌جاری خبرداد.

مهرداد گرگین زاده مسئول غرفه انتشارات سرود هم با اشاره به اینکه حدود 90 جلد کتاب در این غرفه ارائه شده است گفت: کتاب‌های «بداهه نوازی مهدی خالدی برای ویلن» و «ردیف میرزا حسین قلی‌خان به روایت علی اکبرخان شهنازی » و ... از آثار جدید این انتشارات در نمایشگاه کتاب است.

وی افزود: اگر مکان مشخصی برای عرضه آثار موسیقی وجود داشت دیگر مردم برای یافتن آثار مورد علاقه خود سردرگم نبودند.
علیرضا اسماعیلی، رئیس انتشارات فرهنگستان هنر گفت: فرهنگستان هنر به ریاست علی معلم نگاه ویژه‌ای به موسیقی پیدا کرده است و بسیاری از کتاب‌های موسیقی ارائه شده در نمایشگاه امسال نظر خود ایشان است. وی افزود: کتاب‌های موسیقی فرهنگستان هنر کتاب‌های تخصصی حوزه موسیقی است که مخاطبان تخصصی خود را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌های موسیقی فرهنگستان هنر چاپ اول است گفت: کتاب‌های «گلبانگ سربلندی» (بررسی و تحلیل آواز ایرانی) نوشته بهمن کاظمی،کتاب‌های موسیقی قوم کرد، ایلام، تالش، کتاب موسیقی «فلاسفه و موسیقی» نوشته آرین رحمانیان، «ماهور به قلم مخبرالسلطنه»، «موسیقی عصر صفوی» به کوشش سید حسین میثمی و... از آثار تازه انتشارات فرهنگستان هنر در حوزه موسیقی است. محمد حیدرزاده عضو هیأت مدیره انتشارات پارت نیز با گلایه از اینکه یک غرفه 6 متری در عین حال مشترک با انتشارات رهروان پویش در نظر گرفته شده گفت: ما خودمان خواستیم که با انتشارات رهروان پویش مشترکاً یک غرفه داشته باشیم اما واقعاً این غرفه کوچک جوابگوی نیازهای ما نیست.

وی در خصوص کتاب‌های تازه این انتشارات گفت: امسال حدود 70 کتاب ارائه کرده‌ایم که در این میان «نت‌های ساده پیانو» نوشته میشل هتلی و آلن براون،‌ «آکوردهای گیتار» نوشته جک جکسون و ... از تازه‌های نشر پارت است.

17301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =